آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با شورشیان-راهبرد معاصر

آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با شورشیان

گاردین نوشت: ناآرامی‌ها در انگلیس امروز چهارشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها از تحرکات راست افراطی در ۳۰ منطقه از کشور ادامه داشت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ دولت انگلیس خود را برای احتمال بروز ناآرامی‌های بیشتر آماده کرده است، زیرا فهرستی از ۳۰ منطقه منتشر شده که ممکن است هدف معترضان راست افراطی قرار گیرد.

جیم مک ماهون وزیر مشاور در وزارت مسکن، جوامع و دولت محلی انگلیس درباره احتمال آغاز دور جدید اعتراضات و خشونت در روز چهارشنبه گفت ما باید مهیای هر گونه خشونت و نآآرامی بیشتر باشیم.

وی گفت ما از مردم می‌خواهیم به هشدار‌ها توجه کنند. ما می‌خواهیم مردم بازداشت‌ها و اتهامات مطرح شده را ببینند. اگر مردم در اعتراضات شرکت کنند یا قصد ایجاد مشکل داشته باشند و دیگران را تحریک به ایجاد مشکل کنند می‌توانند منتظر اجرای کامل قانون باشند.

بر اساس این گزارش، فهرستی از شرکت‌ها و نهاد‌ها به عنوان اهداف اصلی شورشیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. یک گروه ناظر بر اسلام ستیزی در انگلیس اعلام کردده پلیس و مقامات مبارزه با تروریسم را از «تهدید‌های راست افراطی» اگاه کرده است.

بیش از ۴۰۰ نفر در شورش‌های و نارامی‌های اخیر انگلیس بازداشت شده اند و انتظار می‌رود این تعداد در روز‌های آینده افزایش یابد.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از فعالانی که بر ارتباطات راست افراطی نظارت دارند نوشت: امروز چهارشنبه شورشیان نژادپرست دست کم ۳۰ مکان را هدف قرار می‌دهند. وکلا و گروه مشاوران حامی مهاجران در سراسر کشور و همچنین مراکز مهاجرتی ممکن است هدف این حملات باشند.

گروه مخالف نژادپرستی در انگلیس موسوم به «امید نه نفرت» نیز هشدار داد که احتمال دارد تنش‌های کنونی به بروز ناآرامی‌های بیشتر در شهر‌های سراسر انگلیس شود.

ناآرامی‌ها در انگلیس به ویژه مسلمانان، مهاجران، پناهندگان و اقلیت‌های قومی را نگران کرده است.

دور تازه خشونت درانگلیس بعد از حمله با چاقو به سه دختربچه توسط اکسل روداکوبانا نوجوانی که گفته می‌شود نه مسلمان است و نه مهاجر کلید خورد.

این حمله خشم انگلیسی‌ها را که به دروغ مدعی اند مهاجرت عامل اصلی اکثر این جنایات مرگبار است، برانگیخت.

روز سه شنبه، کی یر استارمر نخست وزیر انگلیس از حزب کارگر دومین جلسه اضطراری کبرا را برای هماهنگی در واکنش به این تحولات برگزار کرد.

برخی از رسانه‌های انگلیس گزارش داده اند که نزدیک به ۶ هزار پلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها بسیج شده اند.

بسیاری از افرادی که در معرض خطر شورش راست افراطی هستند می‌گویند که افزایش نژادپرستی در انگلیس ریشه در رهبران سیاسی دارد که سال‌ها درباره مقابله با مهاجرت تبلیغ کرده اند.

در اعتراضات اخیر، شورشیان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «قایق‌های (مهاجران) را متوقف کنید». دولت محافظه کار سابق انگلیس از این شعار به عنوان بخشی از تعهد خود برای کنترل مهاجرت غیرقانونی استفاده کرده بود.

پیشتر سوئلا براورمن وزیر کشور محافظه کار سابق انگلیس افرادی را از طریق کانال مانش از فرانسه به این کشور وارد می‌شوند «مهاجم» توصیف کرده بود.

دولت جدید حزب کارگر در انگلیس نیز از همین عبارت استفاده می‌کند و در وبسایت رسمی این دولت خطاب به خوانندگان وعده طرح مرزی حزب کارگر برای توقف قایق‌های (مهاجران) را می‌دهد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار