معاون اول رئیس جمهور: باید دنبال تحقق مطالبات مردم باشیم-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

معاون اول رئیس جمهور: باید دنبال تحقق مطالبات مردم باشیم

معاون اول رئیس جمهور در نشست با خبرنگاران گفت: باید در فضایی صمیمی و صادقانه به دنبال تحقق مطالبات بر حق مردم باشیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۷۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور با جمعی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) برگزار و بر ضرورت ارائه پیشنهاد‌ها و راهکار‌های اهالی رسانه به دولت در راستای تحقق وفاق ملی در کشور تاکید شد.

عارف در این نشست با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های خبرنگاران کشور، یاد و خاطره شهدای خبرنگار بویژه خبرنگاران شهید در جنگ اخیر غزه را گرامی داشت.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شغل رسانه‌ای و خبرنگاری همیشه جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است، تصریح کرد: یکی از جلوه‌های سختی این شغل در جنگ اخیر غزه نمایان است که یا باید تسلیم شوید و آنگونه که می‌خواهند روایت کنید و یا با خبرنگاری که روایت صادقانه از یک رویداد داشته است، برخوردی خشن صورت می‌گیرد.

عارف خاطرنشان کرد: در جلسه امروز هیئت دولت از وزیر ارشاد خواستم که سازوکار‌ها و پیشنهاد‌ها برای ایجاد جاذبه حداقلی برای نیرو‌های نخبه و علاقمند به انتخاب شغل خبرنگاری و رسانه‌ای را ارائه کند.

وی به اهمیت یک روایت اول، دقیق، با اشراف همه‌جانبه اطلاعات و عادلانه از یک رویداد در تبیین به مردم و جامعه، تاکید کرد و افزود: باید خبرنگاران شاغل در داخل کشور به این سمت بروند که رسانه‌های داخلی برای دریافت اخبار حوادث و رویداد‌ها مرجعیت داشته باشند و مردم برای دریافت اخبار به رسانه‌های فعال در داخل کشور رجوع کنند و از اهالی رسانه می‌خواهم که راهکار‌های رسیدن به این مهم را برای دولتمردان و تصمیم‌گیران در کشور تبیین کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مباحث مطرح شده در مناظره‌های انتخاباتی اخیر ریاست جمهوری افزود: دولت چهاردهم نام «دولت وفاق ملی» را برگزیده است و اهالی رسانه پیشنهاد‌ها و راهکار‌های خود برای تحقق وفاق ملی در کشور به دولت ارائه کنند که البته این شعار دولت چهاردهم با روحیات و تفکرات دکتر پزشکیان کامل همخوانی دارد چراکه از دهه‌های گذشته تاکنون که رئیس‌جمهور را شناخته‌ام همواره هر سخنی را که بر زبان آورده است، باور شخصی وی بوده و از اهالی رسانه می‌خواهیم که در این مسیر به دولت برای ایجاد حس همدلی، صمیمیت و وفاق کمک کنند.

عارف تاکید کرد: افزایش مشارکت در انتخابات موضوع بسیار مهمی است که در این راستا باید در فضایی صمیمی و صادقانه به دنبال تحقق مطالبات بر حق مردم باشیم و نظرات آنان را در اداره امور کشور پیاده کنیم. این نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که همواره می‌فرمودند من به نمایندگی از مردم کار می‌کنم و قیّم و دستوردهنده به آنان نیستم.

وی خطاب به اهالی رسانه کشور تاکید کرد: خبرنگاران به دولت کمک کنند تا علاوه بر افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، دولت به مردم نه در حرف و شعار بلکه در عمل پاسخگو باشد و به سمت کاهش مشکلات مردم گام برداریم.

در این برنامه تعدادی از خبرنگاران حاضر در جلسه به بیان نظرات خود در خصوص مشکلات حرفه‌ای خبرنگاری، راهکار‌های ترمیم مرجعیت خبری در داخل کشور و افزایش کمیت و کیفیت اطلاع‌رسانی در دولت پرداختند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار