افزایش میانگین پیشتازی هریس برابر ترامپ در نظرسنجی‌ها-راهبرد معاصر

افزایش میانگین پیشتازی هریس برابر ترامپ در نظرسنجی‌ها

براساس نظرسنجی‌های منتشرشده در وبگاه‌های تجمیع داده، معاون رئیس جمهور و نامزد کنونی حزب دمکرات، میانگین برتری خود را در مقایسه با نامزد جمهوری‌خواهان افزایش داده است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 09
کد خبر: ۲۵۳۸۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ نظرسنجی‌های منتشرشده روی وبگاه‌های تجمیع داده، نشان می‌دهد که کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر متوسط پیشتازی خود را در نظرسنجی‌ها در مقایسه با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان افزایش داده است.

نیوزویک سه‌شنبه هفته گذشته گزارشی از چگونگی سبقت گرفتن هریس از ترامپ ظرف تنها دو هفته پس از کناره‌گیری بایدن از نامزدی دموکرات‌ها منتشر کرد. هریس که همچنان شاهد موج اشتیاق و حمایت از نامزدی خود است، در فاصله کمتر از سه ماه تا رقابت شانه به شانه با ترامپ، رفته رفته در حال افزایش برتری خود در نظرسنجی‌هاست.

تارنمای «FiveThirtyEight» اوایل هفته در گزارشی اعلام کرد که هریس با ۱.۷ واحد درصد، دست بالا را گرفته است. این پیشتازی امروز به ۲ واحد درصد رسید. در حال حاضر هریس با ۴۵.۴ نسبت به ترامپ ۴۳.۴ درصدی، پیشتاز است.

«نِیت سیلور» که بنیانگذار FiveThirtyEight است و در حال حاضر از روشی مشابه برای پیش‌بینی استفاده می‌کند، از پیشتازی هریس با ۲.۱ واحد درصد نسبت به ترامپ خبر داده است. سیلور همچنین تخمین می‌زند که هریس با ۵۳.۲ درصد، برای بردن آراء کالج الکترال شانس بیشتری نسبت به ترام پ (۴۶.۲ درصد) دارد. الگوی سیلور در زمان رقابت انتخاباتی ترامپ با بایدن، شانس ۷۳ درصدی را برای پیروزی ترامپ پیش‌بینی کرده بود!

هریس همچنین در نظرسنجی «RealClearPolling» نیز دست بالا را دارد و ظرف تنها چند روز، پیشتازی خود را از ۰.۲ به ۰.۵ درصد افزایش داده است. در نظرسنجی این تارنما، ترامپ همواره پیشتاز بود، اما هریس پس از انتخاب به عنوان نامزد دموکرات‌ها، معادلات را به هم زده است.

نظرسنجی اکونومیست نیز پیش‌تر نشان می‌داد که هریس با ۴۷ برابر ۴۶ درصد از ترامپ پیش است و این برتری حالا به ۴۷.۵ برابر ۴۵.۵ افزایش پیدا کرده است.

اکونومیست نوشته بود که معاون رئیس جمهور یک «امتیاز آشکار» نسبت به بایدن دارد و آن هم این است که در ۵۹ سالگی، بیش از دو دهه از او جوان‌تر و از ترامپ هم ۱۸ سال کوچک‌تر است.

میانگین پیشتازی براساس نتایج ۱۰۹ نظرسنجی شامل آن دسته از نظرسنجی‌هایی که پیش از کناره‌گیری بایدن انجام شده بود، اندازه‌گیری می‌شود.

هریس و ترامپ با برگزاری مناظره به میزبانی شبکه ای‌بی‌سی در دهم سپتامبر مواقفت کرده‌اند./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار