واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و حمایت او از هریس-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و حمایت او از هریس

مقامات و سناتور‌های آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۹۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سناتور «دیک دربین» پس از اعلام کناره‌گیری رسمی بایدن از شرکت در رقابت‌های اتخاباتی آمریکا گفت: بایدن منافع کشور را در اولویت قرار داد و آمریکا برای همیشه قدردان تمام کار‌هایی است که انجام داده است.

سناتور «کریس کونز» گفت: میراث بایدن در اولویت قرار دادن کشورش امروز با تصمیم دشواری که او برای خروج از رقابت گرفت تقویت شد.

«تد لیو» دیگر نماینده دموکرات آمریکا گفت: کامالا هریس نامزد حزب دموکرات خواهد بود و در نوامبر پیروز خواهد شد.

«پیت بوته‌جج» وزیر حمل و نقل آمریکا عنوان کرد «بایدن با این تصمیم، خود را به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین روسای جمهور تاریخ آمریکا معرفی کرده است»

در همین حال، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اگر بایدن صلاحیت نامزدی را نداشته باشد، برای ریاست جمهوری مناسب نیست و باید فورا استعفا دهد.

«چاک شومر» رهبر دموکرات مجلس سنا اظهار کرد: بایدن کشورش را در اولویت قرار داد. بایدن منافع حزب دموکرات را در اولویت قرار داد. تصمیم بایدن برای کناره‌گیری آسان نبود.

شومر همچنین گفت قبل از اعلام کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، با او صحبت کرد.

کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد «تصمیم بایدن رسوایی با ابعاد تاریخی است. بایدن واجد شرایط ادامه دوره ریاست جمهوری خود نیست».

کمیته ملی حزب دموکرات اعلام کرد «بایدن رهبر بزرگی بود و کار‌های زیادی برای ملت آمریکا انجام داد».

«جیمی هریسیون» رئیس کمیته ملی دموکرات حمایت خود از هریس برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: انتظار می‌رود قانونگذاران و نمایندگان کلیدی از هریس حمایت کنند. بایدن تیم و اعضای ستاد انتخاباتی خود را کمی قبل از اعلام تصمیم خود مطلع کرد.

«پرامیلا جایاپول» نماینده دموکرات آمریکا گفت: حمایت خود را از کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.

«گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا گفت: رئیس جمهور بایدن رئیس‌جمهور استثنایی و تاریخ ساز بود. بایدن رهبری است که برای طبقه کارگر جنگید و نتایج شگفت انگیزی برای همه آمریکایی‌ها به دست آورد.

«آدام اسمیت» نماینده دموکرات گفت: بایدن تصمیم درستی گرفت و من این انتخاب دشوار را تحسین می‌کنم. تصمیم بایدن بهترین راه پیش رو است و من از او به خاطر کاری که به عنوان رئیس جمهور انجام داد تشکر می‌کنم.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آمریکایی نوشت: بایدن قصد داشت تا عصر شنبه در رقابت باقی بماند، اما بعد از ظهر به کارکنان ارشد خود از قصد خود برای کناره گیری اطلاع داد.

سی‌ان‌ان به نقل از «اندی بشیر» فرماندار کنتاکی نوشت: تصمیم بایدن به نفع کشور و حزب ماست و اکنون زمان مناسبی برای اتحاد ملت است.

«استیو اسکالیس» رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان گفت: دموکرات‌ها به رأی دهندگان خود احترام نمی‌گذارند.

سی‌ان‌ان به نقل از مشاور کمپین انتخاباتی بایدن گزارش داد: بایدن در ۴۸ ساعت گذشته و پس از مشورت با خانواده و مشاوران ارشدش تصمیم خود را گرفت.

«جیمی هریسون» رئیس کمیته ملی حزب دموکرات گفت: ما گام‌های بعدی و مسیر خود را برای نامزدی اعلام خواهیم کرد. در روز‌های آتی، روندی شفاف و منظم را پیش خواهیم برد.

«بنی تامپسون» نماینده حزب دموکرات گفت: ما از رئیس‌جمهور بایدن سپاسگزاریم و زمان آن فرا رسیده است که متحد شویم و هریس را برای رهبری ما معرفی کنیم.

«مارک ویسی» نماینده دموکرات گفت: ملت ما بدون کار خستگی‌ناپذیر رئیس‌جمهور بایدن به جایی که امروز است، نمی‌رسید.

«حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان گفت: بایدن یکی از مهم‌ترین رهبران تاریخ ماست. بایدن به خاطر خدماتش به مردم آمریکا سزاوار قدردانی فوق العاده‌ای است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بیل و هیلاری کلینتون حمایت خود را از کامالا هریس اعلام کردند.

«نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بایدن یک وطن پرست است و همیشه کشور ما را در اولویت قرار داده است.

او با این حال از هریس حمایت نکرد.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات حامی بایدن نیز گفت: بایدن با افتخار و عزت به کشور ما خدمت کرد و ما از او به خاطر هر کاری که انجام داد تشکر می‌کنیم. بایدن با افتخار و عزت به کشور ما خدمت کرد و ما از او برای هر کاری که انجام داد، تشکر می‌کنیم. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده