به گزارش راهبرد معاصر؛ جعفر تشکری هاشمی امروز در نشست خبری خود با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل در تهران گفت: با وجود اهمیت حوزه حمل و نقل میبینیم که با تغییراتی که صورت میگیرد مدیران فرصت محدودی را برای ارائه خدمات دارند. بهگونهای که در یک مدت چهار ساله اگر تغییرات در بدنه شهرداری زیاد باشد قاعدتا نمیتوان انتظاری برای اجرای کارهای بزرگ در شهر در حوزههای مختلف از جمله حملونقل داشته باشیم.
وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تأمین، خرید و ورود وسایل نقلیه عمومی اعم از واگن مترو، اتوبوس و تاکسی وجود ندارد، افزود: هیچ مانعی در این بخش وجود ندارد؛ چراکه هم اعتبارات تامین شده و هم امکان واردات و حتی تولید در داخل کشور وجود دارد؛ اما متأسفانه میبینیم تا مدیران بر حوزه فعالیت خود مسلط میشوند آنها را جابهجا میکنند و این تغییرات باعث میشود که خدمترسانی مطلوبی به شهروندان ارائه نشود و به عنوان مثال میبینیم که ما تاکید زیادی بر مدیریت مترو و تاکسی داشتیم، اما در این سه سال شاهد تغییرات مکرر بودیم. مثلا از سازمان تاکسیرانی خواستم که گزارشی ارائه کنند و دیدم که سالانه ۲۵۰۰ نوسازی تاکسی انجام شده است در حالی که باید سالانه بین ۸ تا ۹ هزار خودرو نوسازی شده باشد و به نظر شما مشکل چیست؟ آیا پول نبوده؟ در حالی که هم صندوق کارآفرینی بوده و هم بودجه در این خصوص در نظر گرفته شده است. آیا خودرو وجود نداشته؟ خیر. سالانه یک و نیم میلیون خودرو تولید میشود که هشت هزار خودرو میتواند سهم نوسازی ناوگان باشد پس مشکل کجاست؟ مدیران ساعتی تا میآیند ببینند اولویتها چیست، باید خداحافظی کنند و این امر مشکل است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به درد و دلهای خودروسازان، گفت: باید پای صحبتهای آنها هم بنشینیم و گلایههای آنها را بشنویم چراکه مثلا میگویند به جای پول شهرداری میخواهد به ما ملک بدهد و یا میگویند شهرداری هنوز پول را کامل پرداخت نکرده و یا میروند با خودروسازی قرارداد میبندند که اصلا این کاره نیست. انشاءالله در جلسات آتی شورا گزارشی را از این بخش به اطلاع رسانهها میرسانم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میتوان دوره چهار ساله زاکانی را با دوره ۱۲ ساله قالیباف مقایسه کرد؟، گفت: قاعدتا این مقایسه عقلانی نیست و ما نمیتوانیم چهار سال این دوره را با ۱۲ سال مقایسه کنیم و اجازه دهید این مقایسه را انجام ندهیم. اما به نظر من در این دوره حتما میتوانستند قویتر عمل کنند. البته با اینکه سه سال گذشته، اما اگر شهرداری در یک سال آینده با قدرت عمل کند تا حد زیادی نگرانیهای موجود از کارنامه فعلی را مرتفع میکند و معتقدم مدیران باید نگاهشان به مردم خدمتگزاری باشد و نوکری مردم با عمل و نه در زبان باشد.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری محل جولان سیاسی نیست، گفت: شهردار و شورای آینده فارغ از اینکه چه فرد و گروهی باشد باید به مردم به دور از مسائل سیاسی خدمات ارائه کند.
تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص قراردادهای خرید اتوبوس با بیان اینکه براساس اطلاعاتی که به ما داده شده است، شهرداری قرارداد یکهزار دستگاه اتوبوس تککابین عقابافشان و قرارداد ۵۰۰ اتوبوس دیزلی را با اسنا بستهاند، ادامه داد: بخشی از این قرارداد در جریان است. اما باید مستنداتی را از خودروسازان اخذ کنیم که در جلسه شورای شهر آن را مطرح خواهیم کرد. / ایسنا