سخنگوی سپاه: ترور هنیه بخشی از یک عملیات ترکیبی بود-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

سخنگوی سپاه: ترور هنیه بخشی از یک عملیات ترکیبی بود

سخنگوی سپاه با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، تصریح کرد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی و هدفش، دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۲۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار علی‌محمد نائینی در «دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی استادان بسیجی جهادگر تبیین»، اظهار کرد: حدود دوازده مدل و الگوی مختلف برای مقابله با جمهوری اسلامی در مراکز فکری و اندیشه‌ورز غربی وجود دارد و چهار نظریه عمده آن تهدید ذاتی، تهدید رفتاری، تهدید حکمرانی و تهدید نهاد‌های اصلی است.

وی افزود: در حال حاضر، جمهوری اسلامی درگیر یک جنگ ترکیبی است که در آن دشمن از تمام مولفه‌های قدرت به‌طور هوشمندانه استفاده می‌کند. اتاق‌های فکر و سرویس‌های امنیتی دشمن به‌طور فعال در حال تولید روایت‌ها و محصولات رسانه‌ای هستند.

سخنگوی سپاه یادآور شد: مراکز فکری غربی اعتراف می‌کنند باوجود سرمایه‌گذاری‌های مختلف، ایران به پیشرفت و بالندگی خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که رسانه‌های معارض ایران را به‌عنوان کشوری منزوی، بی‌ثبات و گرفتار فساد، تصویر می‌کنند.

نائینی ادامه داد: عملکرد سپاه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی قانونی و نتیجه‌بخش است و با وجود تلاش‌های دشمن، جمهوری اسلامی همچنان به مسیر پیشرفت و نوآوری ادامه می‌دهد. در این جنگ شناختی، فاصله میان تصویر مطلوب از سپاه و تصویر فعلی بسیار زیاد است. یکی از دلایل این وضعیت، فقدان توجه کافی به جنگ شناختی و روایت‌پردازی است. برای ساختن تصویر واقعی از سپاه، نیاز است نقش‌آفرینی‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدماتی به‌درستی و با عبارات فاخر و شفاف تبیین شود.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه درباره دستاورد‌های سپاه و فعالیت‌های آن، تأکید کرد: باید با مردم به‌طور صادقانه و با دشمن به‌طور واضح و بدون هراس صحبت کرد. استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید و رسانه‌ها در جهت ارتقاء تصویر سپاه لازم است. جنگ شناختی و روایت‌پردازی در شرایط کنونی اهمیت بیشتری یافته و لازم است به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی سپاه اظهار کرد: دو ویژگی عمده سپاه، «اقتدار» و «پشتوانه مردمی» است و سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی در عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها با روایت‌سازی‌های منفی است.

نائینی تاکید کرد: سپاه در حوادث طبیعی و اجتماعی، کارنامه درخشانی دارد، اما در بخش عملیات رسانه‌ای و روایت‌پردازی، ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، تصریح کرد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی و هدف آن دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است.

سخنگوی سپاه به فرآیند تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته درباره حادثه اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز به ارائه یک روایت معتبر و صادقانه، زمان‌بر بودن این فرآیند به دلیل جمع‌آوری نظرات کارشناسان و بررسی‌های فنی، طبیعی است.

نائینی همچنین تأکید کرد: لازم است روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه منتشر شود تا تصویر واقعی از سپاه به مردم ارائه شود. واقعیت این است که سپاه دغدغه‌هایی مانند کارآمدی، مشارکت و امنیت را دنبال می‌کند و نتوانسته است تصویری صحیح از این دغدغه‌ها تولید کند. برای مقابله با این چالش‌ها، ضروری است روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه و نقش آن در جبهه مقاومت، به‌درستی منتشر شود. برای ارائه تصویر واقعی از سپاه، لازم است اطلاعات درست و شفاف به مردم ارائه شود تا بتوان به‌درستی به جنگ شناختی و عملیات روانی پاسخ داد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار