روسیه یک شهر مرزی را در تدارک برای مقابله با حملات اوکراین تخلیه کرد-راهبرد معاصر

روسیه یک شهر مرزی را در تدارک برای مقابله با حملات اوکراین تخلیه کرد

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، در پی نفوذ گروه‌های اوکراینی به قلمروی روسیه و تداوم درگیری‌ها برای چندمین روز پیاپی مقام‌های مسکو ۱۱ هزار نفر را از شهری در منطقه بلگورود خارج کردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۲۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری «تاس» گزارش داد ۱۱ هزار نفر از مردم منطقه «کراسنایا یاروگا» در منطقه بلگورود تخلیه شده‌اند. طبق اعلام فرمانداری بلگورود «به دلیل فعالیت‌های دشمن در مرز» تخلیه مردم محلی شروع شده است.

«ویاچسلاو گلادکوف»، فرماندار بلگورود اظهار کرد: «وضعیت در صبح امروز هشدار دهنده بوده است. دشمن در مرز منطقه کراسنایا یاروگا فعال است.»

در تحولات میدانی دیگر مربوط به عملیات نفوذ اخیر سربازان اوکراینی به قلمروی فدراسیون روسیه فرماندار منطقه کورسک، یک منطقه روسی دیگر هم‌مرز با اوکراین در مجاورت بلگورود، وضعیت آنجا را دشوار خوانده و گفت ۲۸ شهرک این منطقه تحت کنترل دشمن است. فرمانداری منطقه کورسک همچنین اعلام کرده مقامات از سرنوشت حدود ۲۰۰۰ نفر که در ۲۸ شهرک تحت کنترل دشمن هستند، اطلاعی ندارند. این مقام روس همچنین تصریح داشته که طی حملات مربوط به نفوذ اخیر اوکراین به خاک روسیه، ۱۲ غیرنظامی در این منطقه کشته شدند و ۱۲۱ نفر از جمله ۱۰ کودک زخمی شده‌اند.

روز سه‌شنبه گذشته بود که رسانه‌های روسیه از اجرای عملیات نفوذ نیرو‌های ارتش اوکراین به منطقه کورسک خبر دادند که این اولین نفوذ یک کشور خارجی به روسیه از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون محسوب می‌شود. گزارش شده که با ادامه این عملیات نفوذ اوکراینی‌ها برای هفتمین روز، آنها حالا تا ۲۰ مایل (حدود ۳۲ کیلومتر) وارد خاک روسیه شده‌اند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار