استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا پس از اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان-راهبرد معاصر

استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا پس از اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان

رئیس دانشگاه کلمبیا چند ماه پس از اعتراضات و خیزش دانشجویان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سمت خود استعفا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 15
کد خبر: ۲۵۴۵۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ در سال تحصیلی که گذشت، دانشگاه‌هایی در سرتاسر اروپا و آمریکا به صحنه اعتراضات علیه جنگ غزه بدل شد و وضعیت تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل اقدامات اعتراضی به حالت تعلیق درآمد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: «مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا پس از چند ماه اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد.»

او که در ماه ژوئیه گذشته این سمت را در اختیار گرفت، در بحبوحه اعتراضات دانشجویان، نیرو‌های امنیتی را به دانشگاه فراخواند تا اعتراضات آنها را سرکوب و چادر‌هایی را که برپا کرده بودند، جمع کنند.

فعالان و دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا قصد دارند به زودی برای سال تحصیلی جدید با موج جدیدی از اعتراضات، فعالیت خود را در راستای حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مجددا آغاز کنند.

پایگاه خبری هیل به نقل از «محمود خلیل» دانشجوی معترض در دانشگاه کلمبیا گزارش کرد: «آنچه ما شاهدش خواهیم بود این است که دانشجویان به فعالیت و اقداماتی که به روش متعارف و غیرمتعارف انجام داده‌اند، ادامه خواهند داد؛ بنابراین نه تنها اعتراضات بلکه برپایی چادر‌ها نیز بازخواهند گشت و مجبور می‌کنیم تا دانشگاه کلمبیا در نیویورک با اسرائیل قطع رابطه کند.»/ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار