تداوم تعطیلی بزرگترین بندر مسافری کشور در بندرعباس-راهبرد معاصر

تداوم تعطیلی بزرگترین بندر مسافری کشور در بندرعباس

رییس بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس گفت: همه تردد‌های مسافری این بندر مسافری برای دومین روز متوالی به علت شرایط نامساعد جوی لغو شده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 18
کد خبر: ۲۵۴۸۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی ادیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این شرایط با توجه به بدی آب و هوا به وجود آمده و تا اطلاع ثانوی نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه کلیه تردد‌های خروجی و ورودی بندر شهید حقانی با وجود شرایط نامناسب جوی از روز گذشته لغو شده و همچنان نیز ادامه دارد، افزود: به محض مساعد شدن شرایط تردد، کار جابجایی مسافران از این بندر مجدداً آغاز می‌شود.

رئیس بزرگترین بندر مسافری کشور ادامه داد: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شناور‌های مسافری فعال در مسیر‌های بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند که هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند.

ادیمی با اشاره به اینکه سه فاکتور مهم میدان دید افقی، سرعت باد و ارتفاع موج در تصمیم‌گیری برای تردد شناور‌های کلاس مختلف تأثیرگذار است، اضافه کرد: شناور‌های کلاس A+ قادر هستند در شرایطی که حداکثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، تردد کنند و این میزان برای شناور‌های کلاس A، حداکثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع موج سه پا است.

رئیس بندر شهید حقانی بندرعباس خاطرنشان کرد: شناور‌های کلاس B نیز قادر به دریا روی و تردد در شرایطی که سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج دو پا باشد را دارند.

گفتنی است، شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت تردد شناور‌های مسافری با سامانه ۳۱۱۱ تماس حاصل کنند/ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده