نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی کشاورزی: محکم‌ترین وعده‌ام پاکدستی و سلامت است؛ چون بودجه نمی‌خواهد و ربطی به تحریم هم ندارد-راهبرد معاصر
خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است

نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی کشاورزی: محکم‌ترین وعده‌ام پاکدستی و سلامت است؛ چون بودجه نمی‌خواهد و ربطی به تحریم هم ندارد

نوری قزلجه وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: بنده با فساد هیچ نسبتی نداشتم اما با فسادستیزی و پاک‌دستی نسبتی دیرینه دارم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 19
کد خبر: ۲۵۴۸۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه رأی اعتماد خود در مجلس شورای اسلامی گفت: در مخالفت با من اعلام شده بود که با این بخش آشنایی ندارم و ممکن است در این موضوع دچار مشکل شوم. آشنایی من با کشاورزی بیش از ۳۰ سال سابقه دارد و به عنوان یک روستایی و کشاورز و عضو شورای نظام مهندسی و تحصیل‌کرده به بخش کشاورزی نگاه کرده‌ام.

وی همچنین افزود: از وجوه مختلف به بخش کشاورزی نگاه کرده‌ام و جز معدود کسانی هستم که از وجوه مختلف بخش کشاورزی را می‌شناسم و زوایای پیدا و پنهان آن را هم می‌دانم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت و مأموریت‌های مهم طبق قانون دارد و بدیهی است که وزیر جهاد کشاورزی بدون اشراف به این حوزه و نداشتن هدف و راهبرد برای مدیریت و سیاست هماهنگی اقدامات اجرایی از طریق اضلاع حکمرانی، نمی‌تواند به اهداف مهم نظیر امنیت غذایی دست پیدا کند.

نوری قزلجه در بخشی از سخنانش عنوان کرد: جهش سرمایه‌گذاری دولتی و غیردولتی در حوزه کشاورزی بسیار ضروری است و از روش‌های تأمین مالی استفاده خواهیم کرد. سهم خام فروشی را کاهش می‌دهیم و همین‌طور زنجیره‌های تکمیل محصولات کشاورزی را توسعه می‌دهیم. کمک می‌کنیم تا آحاد مردم به غذای مغذی و کافی دسترسی داشته باشند و این کار بین بخشی را پیگیری خواهیم کرد و بخشی از غذا که با یارانه تأمین می‌شود را برای فقرا فراهم می‌کنیم تا دسترسی آسان داشته باشند.

وی در رابطه با سلامت و ایمنی غذا گفت: این موضوع مهم را دنبال می‌کنیم. همینطور در رابطه با واردات اقلامی نظیر شکر و روغن که سلامت جامعه را هم به خطر می‌اندازد و یک و نیم برابر بیش از نیاز جامعه وارد می‌شود اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به موضوع تغییر اقلیم نیز اشاره کرد و افزود: به کمک اینترنت اشیا و تکنولوژی‌های نوین سعی می‌کنیم تا کشاورزی در تغییر اقلیم نقش منفی کمی داشته باشد. موضوع اقتصاد دریامحور را که مغفول واقع شده و مورد تاکید رهبری است را در دست اقدام خواهیم داشت.

نوری قزلجه اظهار کرد: مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی‌مان را باید حفظ کنیم تا دست نیاز به خارجی‌ها دراز نکنیم. باید از زمین‌های حاصلخیز حفاظت کنیم. باید قانون را متناسب با واقعیت‌های میدان بنویسیم تا موفق شویم.

وی در رابطه با اصلاح ساختار در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: موضوع دانش بنیان را در ساختار وزارتخانه نهادینه می‌کنیم و وزارتخانه را چابک و متناسب با شرایط موجود خواهیم کرد و سازمان پیشرفت آبادانی روستایی و عشایری را به زودی انجام خواهیم داد.

کلمات کلیدی: نوری قزلجه مجلس
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده