وعده‌هایی که به نتیجه نرسید!-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

وعده‌هایی که به نتیجه نرسید!

احمد دنیامالی امروز در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 21
کد خبر: ۲۵۵۰۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ صبح امروز (چهارشنبه) جلسه رای اعتماد به احمد دنیامالی برای وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه احمد دنیامالی هم دقایقی مقابل نمایندگان مجلس صحبت و از برنامه‌های خود دفاع کرد. به بهانه برگزاری جلسه امروز و صحبت‌های دنیامالی، گزیده صحبت‌های 4 وزیر قبلی ورزش و جوانان در ادامه آمده است:

محمود گودرزی

«تحصیلاتم دکترا مدیریت و برنامه‌ریزی در ورزش است. رشته تخصصی من در دوران جوانی و اکنون در سمت مربی، ورزش کشتی است و دارای سوابق قهرمانی در سطوح آموزشگاه‌ها و سطح ملی بوده‌ام، به عنوان مربی تیم‌های ملی دانشجویان ایفای وظیفه کرده‌ام. برنامه ورزشی خود را با شعار ورزش پاک، معنوی و معرفتی تنظیم و تهیه‌کرده‌ام. توسعه حقوقی و قانونی ورزش کشور مهم‌ترین نیاز قانونی در ورزش امروز است که ورزش را از بلاتکلیفی رها می‌کند. تصویب لایحه قانون تاسیس وزارت ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌ها در این راستا است. قانون قبلی وزارت ورزش و جوانان برای سال 1350 است که این قانون حتی برای دهه 50 نیز کاربرد ندارد.

اقدامات زیر برای ورزش قهرمانی لازم و ضروری است، اول تشکیل شورای عالی ورزش کشور، دوم تدوین و اجرای نظام اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی به لحاظ اقبال عمومی و مدال‌آوری، تشکیل ستاد ورزش‌های مادر و پایه، حمایت از مراکز استعداد یابی ورزش‌ها در استان‌ها، حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین‌المللی، تقویت صندوق اعتباری حمایت از ورزشکاران و قهرمانان، انتخاب آزادانه مدیران شایسته برای فدراسیون‌ها. راهبرد مورد اهمیت دیگر من حضور اثربخش در مجامع بین‌المللی است و در نهایت من حساسیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نسبت به وزارت ورزش و جوانان به فال نیک می‌گیرم و آن را فرصتی بی‌نظیر برای پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان در کشور می‌دانم. به هیچ‌وجه از کسانی که تخصص ورزشی و مربوط به حوزه جوانان ندارند مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.»

مسعود سلطانی‌فر

«هرگونه قصور و کوتاهی در پرداختن به فضائل اخلاقی جوانان و ایجاد ایمان دینی و عقلانیت و به رسمیت شناختن نیاز واقعی جوانان می‌تواند مشکل‌زا باشد و با آگاهی بر تمام موانع و چالش‌های پیش رو در حوزه جوانان با توکل بر خدا، صالحان و برنامه راهبردی و همچنین تجربه 3 دهه مدیریت در کشور چنین مسئولیتی را می‌پذیرم. با اعتماد به نسل جوان تلاش دارم این کنشگران را در مسیر روحی، اجتماعی و علمی جلب کنم و با همراهی جوانان آنها را از وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب حرکت دهم؛ این در صورتی محقق می‌شود که مسئله جوانان به مسئله اصلی کشور و همه دستگاه‌ها تبدیل شود.راه مقابله با آسیب اجتماعی، رواج ازدواج آسان، ترویج سبک زندگی ایرانی در جوانان در شرایطی تضمین می‌شود که وضعیت جوانان در کشور ساماندهی شود و تقویت نهادهای ذیربط در دستور کار قرار گیرد. 

در عصر تکنولوژی جوانان در مرکز تحول قرار گرفته‌اند، بسیاری از ابداعات و اختراعات از اندیشه چالاک جوانان سرچشمه می‌گیرد؛ در کشورهای پیشرفته در حوزه تکنولوژی، بیکاری جوانان برطرف شده است، آنها ادعا می کنند تا سال 2030 بیکاری در این کشورها خاتمه می‌یابد چرا که در دنیای فناوری جذابیت و درآمدزایی برای جوانان فراهم شده است. در دنیای تکنولوژی دیگر بحث کشور ضعیف و قوی بر اساس منابع مالی وجود ندارد بلکه بحث بر سر مدیریت قوی و ضعیف، اشتغال و بیکاری، رونق و رکود کشورها مطرح است که این نکته یکی از فرمایشات معصومان است.»

حمید سجادی

«من همواره در صحنه های ورزشی حضور داشتم و به همین دلیل احساس تعلق‌مان به ورزش و کشورمان به گونه‌ای بود که هیچ کجای دنیا را به کشورمان ترجیح ندهیم، موقعیت ها و فرصت هایی فراهم بود که برویم در خارج از کشور تحصیل یا کار کنیم اما دوست داشتم همواره در خدمت کشور باشم. ورزش یک کار تیمی است و یک نفر به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد؛ ورزش مانند جوانان فراسازمانی است. ورزش ما با آموزش و پرورش، دانشجویان، بخش کارگری، نیروهای مسلح و ۹ سازمان به هم پیوسته است و اکر همه این بخش ها خوب عمل کنند ما می توانیم شاهد بازتاب های فراوان و متعددی در حوزه ورزش و جوانان باشیم.

یک جنبه ورزش همگانی است که ارتقاء سطح سلامت جامعه را در پی دارد و بر اساس آمارها و ارقام اثبات شده است که ورزش قهرمانی امروز در دنیا به عنوان یک ورزش رتبه مند یک مساله عزت و غرور آفرین است. قول می‌دهیم ورزش را جوری طراحی کنیم که موتور تولید عزت شویم نه تولید ذلت؛ ورزشکار ما را از کشور خارج می‌کنند و ورزشکار تیم ملی ما با ملیت کشور دیگر به المپیک می‌رود و مدال خود را به رژیمی تقدیم می‌کند.

در سال ۲۰۱۲ المپیک در لندن برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران ۱۳ مدال گرفت که از آن تعداد ۷ مدال طلا بود که دوازدهم شد و ژاپن رتبه یازدهم را کسب کرد که در طلا با ما برابر بود؛ ژاپن که در آن دوره یازدهم شده بود امروز در المپیک سوم شده است و ما از دوازدهم در آن سال، امروز بیست و هفتم شده ایم. من در آن سال معاون ورزش وزیر ورزش و جوانان بودم که با تلاش ها طی ماه های قبل از آن توانستیم این موفقیت را رقم بزنیم.»

کیومرث هاشمی

«باید توجه کنیم مشکلات جوانان یک بعدی و یک وجهی نیست بلکه با مسائلی چندوجهی و فرابخشی مواجه هستیم و نمی‌توانیم با رویکردهای سنتی و با تولید سند و مصوبه بدون ضمانت اجرایی مشکلات جوانان را مرتفع سازیم. تشکیل شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور و تشکیل جلسات حوزه جوانان در سطوح مختلف از ضروریات حوزه جوانان است که در رئوس برنامه‌ها قرار دارد.

میدان ورزش امروز به یکی از میادین اصلی جنگ نرم تبدیل شده است و سرمایه‌گذاری سنگین دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن برای اثرگذاری بر جوانان و نوجوانان از طریق ورزش و عفت‌زدایی از این طریق و تحمیل ارزش‌های غربی بسیار گسترده شده است، در حالی که قرار بود ورزش از سیاست‌های مغرضانه دور باشد و این موارد از جمله مصادیق جنگ نرم گسترده در حوزه ورزش است. باید بپذیریم مدیریت این شرایط نیز نیازمند هوشمندی، خودباوری و اتخاذ سیاست‌های شجاعانه است تا بتوانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و به قول سردار دلهایمان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست.

چهار رویکرد اصلی من برای مدیریت عرصه ورزش به این شرح است: ۱- توجه مضاعف به ملاحظات فرهنگی حوزه ورزش ۲- تحقق حکمرانی عالمانه در فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی کشور با محوریت تنظیم عزتمندانه با نهادهای بین‌المللی ورزش و صیانت فعالانه ارزش‌های نظام و انقلاب در میادین و مجامع بین‌المللی ورزش. ۳- گفتمان سازی و استفاده از ظرفیت ورزش در جهت تدوین ارزش‌ها و مقابله با جریانات ضدفرهنگی در سطح بین‌الملل. ۴- بهبود معیشت، رفاه و تامین اقتصادی و رفاهی قهرمانان ورزشی.

توسعه ورزش بانوان یکی دیگر از محورهای برنامه های ما است که اهمیت آن نیز از دیرباز به عنوان یکی از اولویت های حوزه ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده و اهمیت توجه به آن را می توان در بیانات مقام عظمای ولایت مشاهده کرد.»/خبرآنلاین

کلمات کلیدی: وزارت ورزش
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار