وزیر کشور: پروژه‌های نیمه تمام و راکد سریعا تعیین تکلیف شود-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

وزیر کشور: پروژه‌های نیمه تمام و راکد سریعا تعیین تکلیف شود

وزیر کشور با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و راکد، گفت: دیگر کشور فرصت آزمون و خطا ندارد و منابعی که با وجود تحریم و مشکلات به سختی به دست می‌آید و تبدیل به پروژه‌های نیمه تمام شده و روی خاک می‌ماند که ناامنی ذهنی برای مردم به وجود می‌آورد و همچنین کارآمدی مسئولان را نیز زیر سوال خواهد برد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 05
کد خبر: ۲۵۶۴۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار اسکندر مومنی پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت الله رئیسی در شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) و همچنین قدردانی از مدیران شهری شیراز و استان فارس گفت: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق ملی است که با تدبیر رییس جمهور چهاردهم گام اول آن در تشکیل دولت وفاق ملی برداشته شد.

مومنی افزود: این آغاز کار است و برای تحقق همبستگی ملی و پیشرفت همه جانبه مولفه‌های دیگری هم نیاز است که یکی از مهمترین آن کارآمدی و خدمت به مردم است و همه مسئولان باید تلاش کنند که زندگی روزمره و کاری مردم با آرامش همراه باشد.

وی همبستگی ملی را با شعار محقق شده ندانست و گفت: همه باید در رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت زندگی آنها تلاش کنند که این به ویژه برای مسئولانی که در کرسی خدمات شهری نشسته‌اند اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت همه مردم با هر نژاد، قومیت و تفکری و احترام به آنها ایجاد هم افزایی می‌کند تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم باید با احترام و کرامت شهروندی همراه باشد.

مومنی تاکید کرد: رعایت عدالت و فرصت‌های برابر برای همه مردم و مناطق مختلف باید در دستور کار دستگاه‌های خدمات رسان باشد، عمدتا خدمات در شهر‌های بزرگ و یا مناطق خاص متمرکز شده که باید این رویه اصلاح شود.

وی به بازدید صبح امروز از یکی از مناطق اطراف حرم شاهچراغ اشاره کرد و گفت: در بازدید امروز مشاهده کردم که تغییرات و اصلاح و بهسازی کالبدی صورت گرفته است، توسعه رفاه و پیشرفت و ایجاد خدمات مختلف نیاز همه مردم است.

وی یکی از مشکلات بزرگ کشور را پروژه‌های نیمه تمام دانست و گفت: پروژه‌های با سه دسته شامل نیمه تمام جاری که در حال تکمیل است می‌شود ولی برخی راکد و بخشی دیگری نیز سال‌ها تعطیل و فراموش شده است که باید این پروژه‌ها دسته بندی و براساس اهمیت به عنوان پروژه پیشرانه در اولویت کار قرار گیرد.

وزیر کشور اظهار کرد: بعضی پروژه‌ها درصد پیشرفت بالایی دارند و نیازمند اندک اعتباری برای افتتاح است که باید به جد دنبال و تعیین تکلیف شود.

او گفت: امروز پروژه‌هایی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در شیراز به بهره برداری رسیده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وزیر کشور افزود: اگر این پروژه‌ها در موعد مقرری که اعلام شده افتتاح نشود مسئولان استان و شهر شیراز باید پاسخگو باشند.

مومنی در پایان گفت: آغاز کار دولت چهاردهم، مجلس شورای اسلامی و برنامه هفتم توسعه همزمان شده که این را می‌توان به فال نیک گرفت تا بتوان ایران سربلند در همه زمینه‌ها ساخت.

در این آیین با حضور وزیر کشور ۶۶ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده