انتقاد سازمان‌ملل از سنگ‌اندازی صهیونیست‌ها در مسیر کمک به مردم فلسطین-راهبرد معاصر

انتقاد سازمان‌ملل از سنگ‌اندازی صهیونیست‌ها در مسیر کمک به مردم فلسطین

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از سنگ اندازی رژیم صهیونیستی در امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه انتقاد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 07
کد خبر: ۲۵۶۵۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، شرایط اسفناک انسانی در نوار غزه و ادامه توحش رژیم صهیونیستی در این باریکه صدای مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل را درآورده است.

 

بر این اساس، استفن دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل امروز در نشست خبری خود از محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی و سنگ اندازی های این رژیم در امدادرسانی به فلسطینیان انتقاد کرد.

 

وی در این باره گفت: تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه به دلیل درگیری‌ها و محدودیت‌های دسترسی و نیز دستورات تخلیه از سوی اسرائیل با مشکل مواجه است. ما از تل آویو می‌خواهیم بر تعهدات بین المللی خود در قبال غیرنظامیان پایبند باشد.

 

دوجاریک در ادامه افزود: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد دسترسی محدود به آب بهداشتی و امکانات سلامتی همراه با فقدان وسایل بهداشتی مقرون به صرفه باعث تشدید بحران سلامتی در غزه شده است.

 

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای ارائه این کمک‌ها همچنان به دلیل موانع معمول از جمله درگیری‌های فعال، محدودیت‌های دسترسی، فقدان نظم و ایمنی عمومی، و دستور تخلیه از سوی اسرائیل با مشکل مواجه می‌شوند. /مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده