خروج ۲۰۳ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار سرمایه-راهبرد معاصر

خروج ۲۰۳ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: سرانه خرید حقیقی‌ها امروز ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 07
کد خبر: ۲۵۶۵۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۷۶۶۵ واحدی و ثبت ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲۱۰۱۶۲۹ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱۹۹۰ واحدی و ثبت ۰.۳ درصد مثبت به ۶۶۱۶۹۱ واحد رسید. در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد ۷۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۰۶۱ میلیارد تومان بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: سرانه خرید ۳۵ میلیون ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۲۰۳ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم. ۴۷ درصد بازار یعنی ۳۶۰ نماد مثبت و ۵۳ درصد بازار یعنی ۴۰۱ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. امروز بیشترین ورود پول مربوط به صنعت بانک‌ها به میزان ۷ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۵۲ میلیارد تومان خروج پول بود.

 

او افزود: بازار با توجه به حواشی اخیر سازمان بورس و استعفای آقای عشقی به دو بخش تقسیم شده است بخشی اعتقاد به بهبود با تغییرات دارند که منفی‌های اکثر سهام رو خریدارند و بخشی اعتقاد به این مهم دارند که تا تغییر سیاست دولت و بانک مرکزی رخ ندهد اتفاق خاصی در بازار سرمایه نخواهد افتاد در کل بازار امروز به‌سمت تک سهم‌ها و سهم‌های کوچک‌تر بازار بود چرا که پول‌های درشت کم ریسک‌تر بوده و منتظر هستند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار