سفارت افغانستان در انگلیس تعطیل می‌شود-راهبرد معاصر

سفارت افغانستان در انگلیس تعطیل می‌شود

دولت انگلیس اعلام کرد در پی بی‌اعتبار شدن هیئت دیپلماتیک افغانستان از سوی طالبان، سفارت این کشور در لندن تعطیل خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 09
کد خبر: ۲۵۶۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از آنکه طالبان دیپلمات‌های افغانستان در لندن را فاقد اعتبار اعلام کرد، دولت انگلیس امروز (دوشنبه) از تعطیلی سفارت افغانستان در این کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، سفارت طالبان در این کشور تعطیل می‌شود، زیرا طالبان کارکنان آن را فاقد اعتبار اعلام کرده و دیگر آنان را به عنوان نماینده افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «زلمای رسول» سفیر افغانستان در انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد به درخواست دولت انگلیس، این سفارتخانه در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر ۱۴۰۳) فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.

پس از آنکه طالبان در اوت ۲۰۲۱ در افغانستان به قدرت رسید، دیپلمات‌هایی که در دولت سابق این کشور فعالیت می‌کردند در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند. با این حال، طالبان دیپلمات‌های مورد تایید خود را به برخی کشور‌ها مانند چین و پاکستان فرستاده است.

دولت طالبان در ماه ژوئیه اعلام کرد که دیگر نمایندگان دیپلماتیک منصوب‌شده توسط دولت سابق این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد و اسناد صادر شده توسط سفارت‌خانه‌های افغانستان در انگلیس و ۱۳ کشور دیگر – که عمدتا اروپایی هستند – فاقد اعتبار خواهند بود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده