وزیر خارجه مصر: اسرائیل برای عدول از توافق آتش‌بس دروغ‌پراکنی می‌کند-راهبرد معاصر

وزیر خارجه مصر: اسرائیل برای عدول از توافق آتش‌بس دروغ‌پراکنی می‌کند

وزیر خارجه مصر تاکید کرد رژیم صهیونیستی به دنبال منصرف کردن توجهات از توافق آتش‌بس است و سیاست‌های تحریک‌آمیز مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس شده و تنها تشدید تنش را بیشتر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 09
کد خبر: ۲۵۶۸۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر گفت کشورش مبالغ هنگفتی را برای ایجاد دیوار حائل امنیتی و تخریب تونل‌ها در مرز‌ها هزینه کرده است و ادعا درباره ورود سلاح از مصر به غزه دروغ محض است.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد جنبش حماس با کمک مصر از طریق محور فیلادلفیا سلاح دریافت می‌کند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، عبدالعاطی در کنفرانس خبری مشترک با همتای دانمارکی خود تاکید کرد هیچکس در موضوع مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق، از مصر پیشی نمی‌گیرد.

وی درخصوص توافق آتش‌بس در نوار غزه نیز گفت: هربار که به توافق آتش‌بس در غزه نزدیک می‌شویم، به سیاست‌های تحریک‌آمیزی برمی‌خوریم که تنها هدف از آنها تشدید بیشتر است.

وزیر خارجه مصر تصریح کرد رژیم صهیونیستی دروغ پراکنی می‌کند تا توجهات را از دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه منصرف کند، اما میانجیگران آتش‌بس تمام تلاش خود را در روند مذاکره برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به کار می‌گیرند.

وی درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح هم گفت تداوم بسته ماندن این گذرگاه از سمت فلسطین مانع از انتقال کمک‌های انسانی به غزه می‌شود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده