رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل: هیچ اسیری به خانه بر نمی‌گردد-راهبرد معاصر

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل: هیچ اسیری به خانه بر نمی‌گردد

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل روز گذشته در جمع خانواده‌های اسرای اسرائیلی تصریح کرد که اگر هر چه زودتر توافق با حماس صورت نگیرد «دیگر کسی زنده نخواهد ماند که به خانه برگردد».
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ هالوی در دیدار خود با خانواده همه اسرای اسرائیلی از جمله زنده و مرده تأکید کرد که تلاش‌ها برای آزادسازی گروگان‌های اسرائیلی به‌تدریج و با گذر زمان پیچیده‌تر و چالش‌برانگیزتر می‌شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که ارتش اسرائیل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد اسرایی که در غزه نگهداری می‌شوند با چالش‌های اساسی روبرو شده است.

این ژنرال صهیونیست تأکید کرد که اگر توافق به‌زودی صورت نگیرد «مطمئن نیستم که کسی باقی بماند که به خانه برگردد».

هالوی ضمن ابراز نگرانی از سلسله‌مراتب سیاسی اذعان کرد که علی‌رغم انتقادات قابل‌توجه به دلیل عدم ارائه امتیازات کافی برای تأمین توافق برای آزادی اسرا، نتانیاهو همچنان با قاطعیت از توافق برای عقب‌نشینی اسرائیل از محور فیلادلفیا (در امتداد مرز غزه و مصر) خودداری می‌کند.

این ژنرال صهیونیست با اشاره به زمان پایان جنگ تصریح کرد که نمی‌تواند پیش‌بینی کند که این جنگ چه زمانی خاتمه می‌یابد. وی اقرار کرد که «نیرو‌های اسرائیلی تا رسیدن به این هدف فاصله بسیاری دارند».

پیش‌ازاین، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نشست‌های محرمانۀ کابینه اعلام کرده بود که به‌محض دستیابی به توافق تبادل اسرا، از پست خود کناره‌گیری خواهد کرد. او همچنین اذعان کرده بود که مسئولیت شکست اطلاعاتی و امنیتی حمله هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی را برعهده می‌گیرد.

علی‌رغم چندین دور مذاکرات به‌اصطلاح آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس با میانجی‌گری کشور‌های قطر، مصر و آمریکا همچنان این نخست‌وزیر اسرائیل است که با مانع‌تراشی از آتش‌بس و توافق آزادی اسرا جلوگیری می‌کند.

حماس خواستار خروج کامل رژیم صهیونیستی از غزه اشغالی است؛ اما نتانیاهو حاضر به خروج از محور فیلادلفیا نیست و باوجود انتقادات بسیار صهیونیست‌ها و خانواده اسرای اسرائیلی همچنان بر تصمیم خود پافشاری می‌کند.

بسیاری از تحلیلگران نگرانی نتانیاهو از فروپاشی دولت را یکی از دلایل مخالفت این نخست‌وزیر با آتش‌بس پیشنهادی عنوان کرده‌اند. آنها معتقدند که «بی‌بی» بقای سیاسی خود را به جان اسرای اسرائیلی ترجیح داده است./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار