ابعاد راهبردی سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران-راهبرد معاصر
روح‌الله مدبر، تحلیلگر مسائل روسیه در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

ابعاد راهبردی سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران

روح‌الله مدبر، تحلیلگر مسائل روسیه با بیان برخی محورهای رایزنی دبیر شورای امنیت روسیه با طرف ایرانی گفت: امیدواریم همکاری و همگرایی تهران و مسکو عامل خنثی‌سازی توطئه‌های غرب و حمایت از رژیم صهیونیستی در منطقه و مقابله با نسل کشی در سرزمین‌های اشغالی شود.
روح‌الله مدبر؛ تحلیلگر مسائل روسیه
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۸۷

ابعاد راهبردی سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه پس از سفر به سوریه، به تهران سفر و با برخی مقام های ارشد کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. 


روح‌الله مدبر، تحلیلگر مسائل روسیه درباره ابعاد سفر غیرمنتظره شویگو به تهران به «راهبرد معاصر» گفت: سفر دبیر شورای عالی امنیت روسیه به تهران بسیار مهم ارزیابی می شود، زیرا موضوع مهمی باعث تدارک چنین سفری شد.

روس ها در هفته های گذشته بارها به سران غاصب رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند نباید زمینه ساز افزایش تنش در منطقه شوند


وی افزود: یکی از دلایل اصلی مذاکرات و گفت وگوی مقام های امنیتی ایران و روسیه احتمال حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان است. اخبار و اطلاعات کسب شده نشان می دهند رژیم صهیونیستی درصدد است علاوه بر حمله به جنوب لبنان بخش هایی از خاک سوریه را نیز هدف قراردهد؛ به نظر می آید شویگو مترصد یافتن راهکاری در همفکری با تهران برای کاهش تنش های منطقه ای است.

 


تحلیلگر مسائل روسیه عنوان کرد: به نظر می آید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل شکست مفتضحانه‌ سامانه پدافندی این رژیم در برابر عملیات موفق انصارالله دچار جنون شده و بر آن است با حمله به سوریه و لبنان دامنه بازی را با  تجاوزات گسترده‌ای به خاک دو کشور بکشاند.


مدبر گفت: دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه با همتای خود و برخی مقام های ایرانی از این منظر حائز اهمیت است که روس ها در هفته های گذشته بارها به سران غاصب رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند نباید زمینه ساز افزایش تنش در منطقه شوند.


تحلیلگر مسائل روسیه تصریح کرد: در سفر اخیر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به کشورهای منطقه و شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس، هشدارهای لازم به سران کشورهای عربی منطقه مبنی بر اینکه صهیونیست ها درصدد ایجاد تنش بزرگی در غرب آسیا هستند، داده شد؛ لذا یکی از محورهای گفت وگوی دبیر شورای امنیت ملی روسیه با طرف ایرانی آخرین تحولات تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه بود.


مدبر گفت: روس ها در چند ماه گذشته به صراحت اعلام کرده‌ و به طرف صهیونیست هشدار داده‌اند به هیچ وجه نباید دامنه تنش و درگیری در منطقه را افزایش دهند. این موضوع در کمیته ویژه‌ای که در وزارت امور خارجه روسیه پیگیری شد و معاونت امور غرب آسیا مسئولیت بررسی کاهش تنش در منطقه را برعهده گرفت که بررسی ها همچنان ادامه دارد، اما به برخی دلایل نتانیاهو به هیچ وجه زیر بار آتش بس و دست برداشتن از جنون آدمکشی نمی رود.


وی حمایت های همه جانبه آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی را عامل مهمی در تداوم نسل کشی نتانیاهو عنوان کرد و افزود: حمایت های متعدد آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم صهیونیستی به افزایش حملات خونبار در غزه منجر شده است. نباید فراموش کرد، حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با چراغ سبز فرانسه انجام شد و می شود.


تحلیلگر مسائل روسیه تصریح کرد: موضع روس ها درباره تنش آفرینی های نتانیاهو در منطقه مشخص است. نکته مهم اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه با حمایت های بی دریغ خود از رژیم صهیونیستی منطقه را به سمت بحران های غیر قابل کنترل سوق می دهند؛ لذا همکاری ها و رایزنی میان ایران و روسیه برای بازگشت آرامش به منطقه بسیار ضروری است.

حمایت های متعدد آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم صهیونیستی به افزایش حملات خونبار در غزه منجر شده است


وی تأکید کرد: بی تردید افزایش و گسترش روابط تهران و مسکو می‌تواند مانع شود رژیم صهیونیستی منطقه را به سمت غیر قابل کنترلی هدایت کند؛ لذا امیدواریم همکاری و همگرایی تهران و مسکو عامل خنثی سازی توطئه های غرب در منطقه شود.

 


تحلیلگر مسائل روسیه تصریح کرد: با تکرار چنین فجایعی و حمایت های بی چون و چرای آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی متوجه می‌شویم چرا طرف های غربی در هفته های گذشته با اخبار دروغین مترصد بودند میان ایران و روسیه در زمینه های امنیتی اختلاف ایجاد کنند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار