جملات جنجالی عامل ترور ترامپ خطاب به ایران | رایان روث در کتابش چه نوشته بود؟-راهبرد معاصر

جملات جنجالی عامل ترور ترامپ خطاب به ایران | رایان روث در کتابش چه نوشته بود؟

رایان وِسلی روث، شهروند ۵۸ ساله آمریکایی، که به هنگام سوءقصد به جان دونالد ترامپ دستگیر شده در کتابی که سال گذشته میلادی از خود منتشر کرده پس از خروج ترامپ از برجام به ایران برای کشتن وی حق داده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در این کتاب که «جنگ غیرقابل پیروزی اوکراین» نام دارد و نسخه‌ای از آن به رویت خبرگزاری آسوشیتد پرس رسیده است، آقای وِسلی روث خروج از توافق برجام را «اشتباه بزرگ» خوانده و خطاب به ایران نوشته است: «شما آزاد هستید که ترامپ را بکشید.»

وی با اشاره به اینکه زمانی خود به ترامپ رای داده است، گفته است باید بخشی از تقصیر را برای «کودکی که ما برای رئیس‌جمهور بعدی خود انتخاب کردیم و در نهایت بی‌مغز بود» بپذیرد.

رایان وسلی روث روز یکشنبه پس از آن دستگیر شد که مقامات گفتند در اطراف باشگاه گلف دونالد ترامپ در وست پالم بیچ فلوریدا با یک تفنگ کلاشنیکف در حال تلاش برای سوءقصد به جان او بود.

در جریان این سوءقصد ماموران سرویس مخفی ایالات متحده به سمت او شلیک کرده و وی را بازداشت کردند.

بررسی سوابق عمومی و مصاحبه‌ها و ویدئو‌های وِسلی روث نشان می‌دهد که وی در ابتدا حامی دونالد ترامپ بوده، اما از او روی برگردانده و به سمت دموکرات‌ها متمایل شده است. وی در سال ۲۰۱۹ به گروهی سیاسی حامی حزب دموکرات ۱۴۰ دلار کمک مالی کرده است.

او در پست‌هایی که در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کره از جو بایدن و کامالا هریس، رئیس‌جمهور و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴، حمایت کرده است.

او در ماه آوریل در پستی در حمایت از بایدن نوشت: «دموکراسی در رای‌گیری است و ما نمی‌توانیم ببازیم.»

در ماه ژوئیه، پس از سوءقصد به ترامپ در تجمعی در پنسیلوانیا، وی از بایدن و هریس خواسته بود تا با مجروحان تیراندازی دیدار کنند و در مراسم تشییع جنازه آتش‌نشان کشته شده شرکت کنند.

او نوشته بود «ترامپ هرگز کاری برای آنها انجام نخواهد داد.».

وی در کتاب خود که روی وبسایت آمازون برای فروش گذاشته شده آورده بود: «از اینکه مردم از من می‌پرسند دموکرات یا جمهوری‌خواه هستم خسته شده‌ام و از قرار گرفتن در یک دسته امتناع می‌کنم.»

آقای وِسلی روث در شبکه‌های اجتماعی به شدت درباره جنگ روسیه و اوکراین فعال بوده و وب سایتی داشته که به دنبال جمع‌آوری پول و استخدام داوطلب برای کی‌یف بوده است.

روث در ویدئویی گفته بود: «این جنگ تقابل خیر و شر است. من برای اوکراین می‌جنگم و می‌میرم.»

با این حال الکساندر شاهوری از دپارتمان هماهنگی اتباع خارجی فرماندهی نیروی زمینی اوکراین این اظهارات را «توهم» خوانده و گفته است آقای روث هرگز در ارتش اوکراین خدمت نکرده یا با آن کار نکرده است.

روث همچنین در توئیتی خطاب به دنیس رادمن، ستاره سابق بسکتبال، خواستار کمک برای رفع تحریم‌ها علیه کره شمالی شده است.

سوابق قضایی همچنین نشان می‌دهد که وی در کارنامه خود محکومت‌های جنایی متعددی بابت حمل غیرقانونی اسلحه، مواد منفجره، مواد مخدر و چاشنی انفجاری داشته است.

هنوز مشخص نیست که روث چگونه توانسته اسلحه‌ای را برای سوءقصد به ترامپ به دست آورد. در اکثر ایالت‌های آمریکا خرید یا داشتن سلاح گرم برای شخصی که در دادگاه در خصوص جرمی جنایی محکوم شده، به طور کلی ممنوع است. / یورونیوز

کلمات کلیدی: ترامپ آمریکا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار