شرکت تایوانی: پیجر‌های منفجرشده را ما نساختیم-راهبرد معاصر
واکنش سازمان ملل به انفجار پیجر‌ها در لبنان آمریکا ۱۲ فرد ایرانی را تحریم کرد انفجارهای جدید در لبنان | موبایل، لپ‌تاپ، رادیو و رایانه‌ها منفجر شدند | تعداد شهدا + تصاویر جزئیات انفجار مجدد تعدادی از پیجر‌ها در مناطق مختلف لبنان تازه‌ترین اطلاعات درباره مدل دستگاه‌های منفجر شده در لبنان شرکت تایوانی: پیجر‌های منفجرشده را ما نساختیم اولین پیام سفیر ایران در لبنان پس از مجروح شدن + عکس اولین عملیات ضدصهیونیستی پس از حادثه تروریستی لبنان + فیلم زخمی‌شدن ۱۱ نفر در سوریه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطاتی آمریکا دخالت در انفجار پیجر‌های لبنان را رد کرد رسانه‌های صهیونیستی: مرکز ثقل امنیتی و نظامی به جبهه شمالی منتقل می‌شود آمادگی ایران برای کمک به مجروحین امروز لبنان ۹ شهید و ۲۷۵۰ زخمی در انفجار‌های خونین امروز لبنان دیدار نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن با عراقچی همسر سفیر ایران در لبنان متنی را منتشر کرد + عکس

شرکت تایوانی: پیجر‌های منفجرشده را ما نساختیم

با انتشار گزارش‌ها درباره تایوانی‌بودن شرکت سازنده پیجر‌های منفجرشده در لبنان، رئیس شرکت تایوانی مدعی شد که یک شرکت اروپایی در ساخت این پیجر‌ها از نام تجاری این شرکت استفاده می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
کد خبر: ۲۵۷۷۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «هسو چینگ کوانگ» بنیانگذار و رئیس شرکت «گولد آپولو» در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که این شرکت سازنده پیجر‌های منفجرشده در لبنان نیست و یک شرکت اروپایی با استفاده از حق برند این شرکت ساخته است.

وی دراین‌باره مدعی شد: محصول مال ما نبود، فقط نام تجاری ما روی آن بود.

هم‌زمان شرکت گولد آپولو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که پیجر‌های مدل «AR-۹۲۴» را شرکت «BAC» می‌سازد و می‌فروشد. ما فقط مجوز علامت تجاری را ارائه می‌دهیم و هیچ دخالتی در طراحی یا ساخت این محصول نداریم.

با انتشار گزارش «نیویورک‌تایمز» درباره نحوه دستکاری پیجر‌های منفجرشده در لبنان و تایوانی‌بودن شرکت سازنده، ساعاتی پیش وزارت اقتصاد تایوان با ادعای اینکه هیچ رد و سابقه‌ای درباره صادرات مستقیم این پیجر‌ها از تایوان به لبنان وجود ندارد اعلام کرد که احتمالاً شرکت سازنده این پیجر‌ها را پس از صادرات دستکاری کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز شامگاه دیروز در گزارشی ابعاد تازه‌ای از سلسله انفجار‌های دستگاه‌های پیجر در لبنان را افشا کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز مقامات آمریکایی آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، در این باره اعلام کردند: حزب الله لبنان اقدام به سفارش دستگاه پیجر از شرکت گولد آپولو تایوان کرده بود و اسرائیل موفق شد پیش از ورود این پیجر‌ها به لبنان آنها را دستکاری کرده و مواد منفجر کمی در داخل آنها جاسازی کند.

این نشریه مدعی توزیع گسترده این پیجر‌ها در میان اعضای حزب الله در سرتاسر لبنان و حتی برخی از افراد مرتبط با این جنبش در ایران و سوریه شد.

نشریه روسی راشاتودی نیز در گزارشی اعلام کرد اعضای سازمان جاسوسی موساد اقدام به آلوده کردن هزاران دستگاه پیجر به مواد انفجاری و سپس توزیع آن در لبنان کرده‌اند. به نظر می‌رسد ارسال یک پیام خاص باعث داغ شدن باتری این پیجر‌ها و سپس انفجار مواد منفجره پلاستیکی داخل این دستگاه‌ها شده است.

ادعا‌های مطرح شده از سوی این رسانه‌ها در حالی مطرح می‌شود که حزب الله لبنان از آغاز تحقیقات خود پیرامون این انفجار‌ها خبر داده و هنوز موضع رسمی در این باره اتخاذ نکرده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار