وزیر اقتصاد تایوان: قطعات پیجر‌های منفجرشده در لبنان ساخت تایوان نبودند-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم

وزیر اقتصاد تایوان: قطعات پیجر‌های منفجرشده در لبنان ساخت تایوان نبودند

وزیر اقتصاد تایوان صبح جمعه مدعی شد که قطعات مورد استفاده در ساخت هزاران پیجر منفجرشده در لبنان، ساخت این کشور نبودند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 20
کد خبر: ۲۵۷۸۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «کیو جیه هوی» وزیر اقتصاد تایوان صبح جمعه مدعی شد که قطعات مورد استفاده در ساخت هزاران پیجر منفجرشده در لبنان، ساخت این جزیره نبودند.

کیو در گفتگو با خبرنگاران درباره گزارش‌های منتشرشده درباره منفجرشدن هزاران پیجری ساخت تایوان در دست مردم لبنان، گفت: «قطعات به کار رفته در آنها از جمله آی‌سی‌ها و باتری‌ها، ارزان و بی‌کیفیت بودند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او وقتی که تحت فشار خبرنگاران برای پاسخ دادن به اینکه آیا قطعاتی از این پیجر‌ها هم در تایوان ساخته شده‌اند، ادعا کرد: «با قاطعیت می‌توانم بگویم که ساخت تایوان نیستند».

وزیر اقتصاد تایوان همچنین افزود که این پرونده هم‌اکنون توسط مقامات قضایی این جزیره در دست بررسی قرار دارد.

رویترز در ادامه این گزارش نوشت: «رئیس و موسس شرکت گولد آپولو تا اواخر شب پنجشنبه توسط دادستان تایوان مورد بازجویی قرار گرفت و سپس آزاد شد».

پیش از این، شرکت تایوانی گولد آپولو مدعی شده بود که دستگاه‌های مورد استفاده در انفجار‌های لبنان را تولید نکرده بلکه آنها توسط شرکت مجارستانی «بی‌اِی‌سی» که مجوز استفاده از نام تجاری آنها را داشته، ساخته شده بودند.

پیش از این نیز آژانس امنیت ملی دولت بلغارستان روز پنجشنبه مدعی شد که این کشور به‌عنوان واسطه‌ای برای فروش پیجر‌های تایوانی به لبنان نبوده است. /فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار