وال استریت ژورنال: آمریکا نگران احتمال وقوع جنگ زمینی در لبنان بین اسرائیل و حزب‌الله است-راهبرد معاصر
فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم وزیر خارجه آلمان با عراقچی دیدار کرد سفارت افغانستان در لندن بسته شد نظرسنجی جدید: هریس در چند ایالت سرنوشت‌ساز از ترامپ پیشی گرفت عربستان سعودی از ایجاد ائتلافی برای تشکیل کشور فلسطین خبر داد رافائل گروسی: فقط اسم برجام باقی مانده | باید به نسخه‌ای به روز شده از توافق قبلی دست یابیم عراقچی: ایران به هیچ عنوان در مقابل یک جنگ فراگیر در لبنان بی تفاوت نخواهد ماند یک فرمانده دیگر حزب الله لبنان به شهادت رسید + عکس یمن، تل‌آویو را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند

وال استریت ژورنال: آمریکا نگران احتمال وقوع جنگ زمینی در لبنان بین اسرائیل و حزب‌الله است

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی با اشاره به گفتگوی تلفنی وزیر دفاع امریکا با همتای اسرائیلی خود گفت: برداشت آستین پس از تماس با گالانت این است که اسرائیل در حال بررسی گزینه‌های نظامی جدید در لبنان است. این مقام آمریکایی در ادامه گفت: اسرائیل ممکن است تصمیم به انجام عملیاتی سریع در لبنان بدون تحرکات نظامی گسترده بگیرد. وزیر دفاع آمریکا در جلسه با رهبران کنگره ابراز نگرانی کرد که اسرائیل به زودی به لبنان حمله خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
کد خبر: ۲۵۷۷۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ این رسانه به نقل از یک مقام امریکایی نوشت: واشنگتن برنامه‌هایی را برای تخلیه اتباع آمریکایی و دیگر غیرنظامیان از لبنان تدوین کرده است. یکی از برنامه‌ها شامل تخلیه حدود ۵۰ هزار شهروند و مقیم آمریکایی و خانواده‌هایشان به قبرس است.

این مقام با اشاره به گفتگوی تلفنی وزیر دفاع امریکا با همتای اسرائیلی خود گفت: برداشت آستین پس از تماس با گالانت این است که اسرائیل در حال بررسی گزینه‌های نظامی جدید در لبنان است.

وی افزود: تاکنون هیچ نشانه‌ای از حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به لبنان به عنوان فراخوانی برای احتیاط وجود ندارد.

این مقام در عین حال اذعان کرد که اسرائیل ممکن است دستور عملیاتی سریع و کوچک‌تر را بدون اقدامات نظامی بزرگ صادر کند و وزارت دفاع آمریکا نگران احتمال وقوع جنگ زمینی در لبنان بین اسرائیل و حزب‌الله است.

وی بیان کرد: ما به شدت نگران از کنترل خارج شدن اوضاع بین اسرائیل و لبنان هستیم.

این مقام امریکایی در ادامه گفت: اسرائیل ممکن است تصمیم به انجام عملیاتی سریع در لبنان بدون تحرکات نظامی گسترده بگیرد. وزیر دفاع آمریکا در جلسه با رهبران کنگره ابراز نگرانی کرد که اسرائیل به زودی به لبنان حمله خواهد کرد./انتخاب

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار