عراق خواستار برگزاری نشست اضطراری عربی و اسلامی شد-راهبرد معاصر
یک فرمانده دیگر حزب الله لبنان به شهادت رسید + عکس یمن، تل‌آویو را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد

عراق خواستار برگزاری نشست اضطراری عربی و اسلامی شد

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری نشست عربی و اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 24
کد خبر: ۲۵۸۲۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، امروز سه شنبه وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری نشست عربی و اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان شد.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: هیات عراق به ریاست فؤاد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه خواستار برگزاری نشست عربی و اسلامی با هدف توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان شد.

 

در این بیانیه آمده است: عراق این پیشنهاد را در نشست اتحادیه عرب در سطح وزیران که روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ در نیویورک و در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، ارائه کرد.

 

پس از آن که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیروز دوشنبه از ایجاد دو پل هوایی و زمینی برای ارسال کمک به لبنان خبر داد و گفت این امر در سایه تلاش‌های عراق برای کاهش تأثیر حملات رژیم صهیونیستی به لبنان صورت می‌گیرد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح روز دوشنبه به حملات پی در پی به مناطق مسکونی و مختلف جنوب لبنان، ادامه داده است. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که نبرد‌ها در جنوب لبنان بین حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی برای بیش از ۱۱ ماه ادامه داشته است و عملیات‌ها به صورت روزانه در امتداد مرز جنوبی از راس ناقوره تا مزارع شبعا در حال گسترش است.

 

درپی حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی لبنان وزارت بهداشت این کشور بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که در حملات ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق این کشور، ۴۹۲ نفر به شهادت رسیده و ۱۶۴۵ تن نیز مجروح شدند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار