پنتاگون: قابلیت پشتیبانی هوایی در خاورمیانه را تقویت می‌کنیم-راهبرد معاصر
بیانیه دوم مقاومت: با موشک به دو هدف صهیونیستی حمله کردیم برنامه سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران نتانیاهو: به اتحاد نیاز داریم/ در ۷ جبهه در حال جنگ هستیم آمار اولیه شهدا و زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به یمن حملات پهپادی و موشکی شدید حزب‌الله به شهرک‌ها و مواضع رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: دولت بایدن از ترس واکنش احتمالی ایران فلج شده است انفجار‌های پیاپی در عکا و خلیج حیفا پنتاگون: قابلیت پشتیبانی هوایی در خاورمیانه را تقویت می‌کنیم پیکر مطهر شهید نصرالله از زیر آوار سالم بیرون آورده شد ایران حمله رژیم صهیونیستی به یمن را به شدت محکوم کرد ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شهر صیدا در جنوب لبنان واکنش یمن به بمباران هوایی بندر الحدیده: اهداف غیرنظامی اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد + فیلم حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن کاخ سفید: حمایت آمریکا از اسرائیل بدون تغییر است واشنگتن‌پست: نصرالله رفته، اما حزب‌الله پابرجاست

پنتاگون: قابلیت پشتیبانی هوایی در خاورمیانه را تقویت می‌کنیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده «قابلیت‌های حمایت هوایی دفاعی» را در روز‌های آینده در خاورمیانه تقویت خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۵۸۷۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون امروز یکشنبه در بیانیه‌ای عنوان کرد که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده سایر نیرو‌های آمریکایی را برای استقرار در حالت آماده باش قرار داده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین خبر داد که ناو هواپیمابر لینکلن در منطقه باقی خواهد ماند و آمریکا قابلیت نیروی هوایی خود در منطقه را افزایش می‌دهد.

رایدر در ادامه بدون اشاره به اقدام‌های بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی که منطقه را دچار آشوب کرده، مدعی شد که واشنگتن مصمم است که جلوی ایران و شرکای تحت حمایتش را بگیرد تا از وضعیت موجود بهره بردای نکنند یا جنگ را گسترش ندهند.

این ادعای واشنگتن در حالی است که از روز جمعه رژیم صهیونیستی حملات سنگین خود به سراسر لبنان را آغاز کرده و مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده است.

همچنین رژیم صهیونیستی در ادامه شرارت‌های خود در منطقه، مناطقی را در یمن از جمله بندر الحدیده هدف قرار داد درحالیکه ارتش یمن اعلام کرده آن را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تهدید کرد که اگر ایران یا گروه‌های تحت حمایتش از این لحظه برای هدف قرار دادن پرسنل یا منافع آمریکا در منطقه استفاده کند، واشنگتن هر گونه اقدام لازم را برای دفاع از خود انجام می‌دهد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز امروز یکشنبه گفت که آمریکا بر تلاش حزب الله برای انتخاب رهبری جدید خود نظارت می‌کند و گفتگو با اسرائیلی‌ها در مورد اینکه اقدام‌های بعدی چه باشد را ادامه می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا هنوز دستور تخلیه شهروندان خود از لبنان را نداده است. اما هفته گذشته مقام‌های آمریکایی به رویترز گفتند که پنتاگون در حال اعزام چند ده نیروی اضافی به قبرس بمنظور آمادگی نظامی برای سناریو‌هایی از جمله تخلیه آمریکایی‌ها از لبنان است.

پنتاگون اعلام کرده است که در صورت لزوم، نیرو‌های آمریکایی آماده اعزام هستند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار