لیگ نخبگان آسیا | برتری پرسپولیس مقابل پاختاکور در نیمه نخست-راهبرد معاصر
۱۰ کشته و چهار مفقودی در حادثه هلیل‌رود سیلاب جان ۶ نفر را در هلیل‌رود جیرفت گرفت زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتری روسیه را به لرزه درآورد پزشکیان در گفتگو با المنار: با قدرت در مقابل ظلم و جنایت می‌ایستیم آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند بایدن: باید فورا به آتش بس دست یابیم! ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان | احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده لیگ نخبگان آسیا | شکست استقلال مقابل السد در نیمه نخست لیگ نخبگان آسیا | برتری پرسپولیس مقابل پاختاکور در نیمه نخست پزشکیان در دیدار نخست وزیر روسیه: توافق برای تبدیل ایران به هاب‌ترانزیتی و گازی نمونه‌ای از همکاری تهران و مسکو است لیگ نخبگان آسیا | توقف پرسپولیس برابر پاختاکور زیر باران شهر قدس لیگ نخبگان آسیا | السد ۲ - ۰ استقلال - نمایشی بد با شکست واشنگتن‌پست: حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان قریب‌الوقوع است وزیر کار: حقوق مشاغل سخت باید افزایش یابد دادستان تهران: ۵ خودرو گرانقیمت کوروش کمپانی به مزایده گذاشته شد

لیگ نخبگان آسیا | برتری پرسپولیس مقابل پاختاکور در نیمه نخست

نیمه اول دیدار پرسپولیس و پاختاکور در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۲۵۸۸۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پاختاکور از ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب هفته دوم لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه شهر قدس تهران به مصاف هم رفته‌اند.

بدالله جمالی با کمک‌های علی تی چراک و سعود الشمالی از کویت قضاوت مسابقه را برعهده دارند.

پرسپولیس در شرایطی به پا به این مسابقه گذاشته که در هفته اول برابر الاهلی عربستان با وجود انجام بازی قابل‌قبول، شکست خورد و برای اولین برد در آسیا به مصاف پاختاکور رفته است. در سوی دیگر پاختاکور هم شرایطی مشابه پرسپولیس دارد و این تیم ازبکستانی هم با شکست برابر الوصل امارات در هفته اول، لیگ نخبگان را با باخت آغاز کرد.

پرسپولیس بازی را طوفانی آغاز کرد و پاس پشت پای وحید امیری روی کرنر کوتاه فرشاد احمدزاده در محوطه شش قدم به علیپور رسید و مهاجم پرسپولیس با یک ضربه بغل پا توپ را به تور دروازه پاختاکور چسباند.

در ادامه اگر چه پاختاکور برای جبران گل خورده سعی در فشار روی دروازه پرسپولیس داشت، اما قرمزها، تیم برتر میدان بودند. در اولین موقعیت پاختاکور، ضربه سر دراگان چران از کنار دروازه به بیرون رفت. در ۲۰ دقیقه پایانی بازی فشار پاختاکور بیشتر شد و جدی‌ترین صحنه بازی پس از گل پرسپولیس در دقیقه ۲۴ ثبت شد و شوت علیجانوف از پشت محوطه را از الکسیس گندوز از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد تا هواداران پرسپولیس نفس راحتی بکشند.

۲ دقیقه بعد باز هم پاختاکور صاحب موقعیت شد، اما ضربه سر جورازیف در محوطه شش قدم روی سانتر ارسالی از چپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

در سوی دیگر پرسپولیس هم با ارائه یک فوتبال رو به جلو به دنبال افزایش گل‌های زده بود. در دقیقه ۳۴، امیری روی یک پاس عمقی و پشت دفاع با دروازه‌بان پاختاکور تک به تک شد، اما ضربه آرام کاپیتان پرسپولیس را نازاروف دفع کرد تا این فرصت گلزنی از دست برود. در دقیقه ۳۶ باز هم این پرسپولیس بود که صاحب موقعیت شد و ضربه ایستگاهی ارسالی فرشاد احمدزاده با ضربه سر مدافع پاختاکور در محوط شش قدم می‌توانست تبدیل به یک گل به خودی شود که توپ را دروازه‌بان ازبکستانی جمع کرد. در ادامه شوت احمدزاده در دقیقه ۴۲ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

فشار پاختاکور در دقایق پایانی بیشتر شد و در دقیقه ۴۴ اشتباه گندوز و رها شدن توپ از دست او، یک موقعیت خطرناک را نصیب پاختاکور کرد، اما ضربه بازیکن این تیم با بی‌دقتی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل پاختاکور به پایان رسید.

ترکیب اولیه پرسپولیس:

الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، ایوب العملود، میلاد محمدی، مسعود ریگی، محمدخدابنده‌لو، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و علی علیپور

سرمربی: کارلوس گاریدو

ترکیب اولیه پاختاکور:

نازاروف، علیجانوف، ازمددینوف، عبدالله‌اف، حمرالیف، ادهمزادوف، بوریف، صابرخوجایف، حمداموف، جورازیف و چران

مربی: کمال‌الدین تاجی‌اف

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار