سفیر ایران در عراق: هرگونه حماقت نتانیاهو با واکنش سهمگین ایران مواجه خواهد شد-راهبرد معاصر
واکنش ایران به اقدام تروریستی در فرودگاه کراچی رد ادعا‌ها درباره آزمایش هسته‌ای در ایران تداوم حملات اشغالگران به لبنان | بمباران دوباره ضاحیه و جنوب سفیر ایران در عراق: هرگونه حماقت نتانیاهو با واکنش سهمگین ایران مواجه خواهد شد پنتاگون: در تعهد به امنیت اسرائیل در قبال حماس و ایران کوتاهی نخواهیم کرد ارتباط با السنوار برقرار شد تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با حماس سفیر ایران در فرانسه: از جنگ هراس نداریم، اما به استقبال بی‌ثبات‌سازی منطقه نمی‌رویم بایدن: به حق موجودیت اسرائیل متعهدیم اظهارات سخنگوی رژیم صهیونیستی درباره ادعای ترور هاشم صفی الدین حمله موشکی به قلب تل آویو و فرودگاه بن گوریون هدیه حزب الله به رژیم صهیونیستی به مناسبت سالگرد ۷ اکتبر + فیلم بیانیه مهم وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی + جزئیات وزیر خارجه پیشین بریتانیا: واکنش اسرائیل به ایران «اجتناب‌ناپذیر» است الحوثی: به‌زودی با موشک‌های فراصوت به دشمن حمله می‌کنیم

سفیر ایران در عراق: هرگونه حماقت نتانیاهو با واکنش سهمگین ایران مواجه خواهد شد

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ واکنشی به ترور‌های رژیم صهیونیستی بود، افزود: هرگونه حماقت جدید نتانیاهو با واکنش سهمگین‌تر از عملیات وعده صادق ۲ مواجه خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 07
کد خبر: ۲۵۹۵۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار با نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق، گفت: ایران در پاسخ به ترور هنیه دو ماه خویشتن‌داری کرد، اما با ترور شهید والامقام سید حسن نصرالله مشخص شد، وعده غربی‌ها برای آتش بس دروغ بود و رژیم صهیونیستی هم از همه خطوط قرمز گذشت.

نوری المالکی و آل صادق در این دیدار آخرین تحولات منطقه و وضعیت جبهه مقاومت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیروزی‌های اخیر حزب الله لبنان و حماس در به شکست کشاندن طرح‌های رژیم صهیونیستی علیرغم گذشت یک سال از جنایت‌های این رژیم، قدردانی از مرجعیت، دولت و مردم عراق از بابت حمایت از مردم لبنان و ارسال کمک‌های بشردوستانه و پذیرش آوارگان این کشوراز مهمترین موارد مورد بحث و گفتگو در این دیدار بود که مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

نخست وزیر سابق عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر آتش بس و توقف گستره جنگ در منطقه از طریق دیپلماسی و اتخاذ اقدامات مشترک کشور‌های منطقه تاکید کردند.

طرفین همچنین تناقض در سیاست‌های آمریکا و غرب در اعلام حمایت از آتش بس و در عین حال و همزمان ارسال جنگ افزار برای رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نوری المالکی و آل صادق در این دیدار همچنین با تاکید بر حمایت از حاکمیت و استقلال عراق، هرگونه تعرض احتمالی به این کشور را غیر قابل پذیرش عنوان کردند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده