چراغ سبز شورای شهر تهران به افزایش سرمایه بانک شهر-راهبرد معاصر
جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۴ به دو پژوهشگر هوش مصنوعی از آمریکا و کانادا رسید رئیس شورای اسلامی نصیر شهر به اتهام فساد مالی دستگیر شد + توضیحات یک منبع آگاه معرفی ۶ عضو جدید هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه هشدار زرد هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور دادستانی تهران علیه زینب موسوی و پدرام سلطانی اعلام جرم کرد افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر؛ هشدار پلیس فتا معاون وزارت بهداشت: سرانه مصرف دارو در ایران کمتر از ۶۰ دلار است «مطهره گونه‌ای» به زندان معرفی شد ترافیک در جاده‌های چالوس و هراز سنگین شد مشخصات خودروی برقی نیروی انتظامی + عکس باغ‌وحش صفادشت تعطیل شد | فرار مار، مرگ مارال و آسیب دیدگی توله شیر از شدت گرسنگی + تصاویر دادستان تالش علیه ۳ عضو شورای شهر اعلام جرم کرد حکم ادامه تحصیل مطهره گونه‌ای لغو شد ماجرای فرار حیوانات از باغ وحش صفادشت چه بود؟ فوت ۱۱ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در همدان | ۵ نفر بازداشت شدند

چراغ سبز شورای شهر تهران به افزایش سرمایه بانک شهر

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز با لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران برای افزایش سرمایه بانک شهر موافقت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 08
کد خبر: ۲۵۹۵۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، در جریان دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران برای افزایش سرمایه بانک شهر با حضور محمدمهدی احمدی؛ مدیرعامل بانک شهر در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

 

محمدمهدی احمدی به ارائه گزارشی از وضعیت مالی و عملکرد این بانک پرداخت و با اشاره به موفقیت‌های بانک در سال 1403، اعلام کرد که این بانک در بین 33 بانک دارای مجوز، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. تغییر مدل مالی بانک یکی از دلایل این موفقیت عنوان شد.

 

مدیرعامل بانک شهر همچنین به نیاز سرمایه‌گذاری در این بانک اشاره کرد و گفت: سرمایه بانک‌ها باید به 200 هزار میلیارد ریال برسد. 

 

وی توضیح داد که سرمایه پایه فعلی این بانک 1,900 میلیارد تومان است و شهرداری‌ها در سال 1388، هزار و 100 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این بانک اختصاص داده بودند.

 

احمدی درباره نسبت کفایت سرمایه نیز گفت: حداقل نسبت کفایت سرمایه هشت درصد است و بانکی که ظرف سه سال به این حد نرسد، باید سهم حق تقدم را به بانک مرکزی بدهد.

 

وی همچنین اضافه کرد که سرمایه بانک شهر باید به 409 هزار میلیارد ریال افزایش یابد و بانک مرکزی با افزایش سرمایه به 39 همت موافقت کرده است.

 

احمدی تأکید کرد: در صورت عدم تحقق این لایحه، شهرداری تهران دیگر نقشی در مدیریت بانک شهر نخواهد داشت و امکان حضور شهرداری به عنوان عضو هیئت مدیره سلب خواهد شد.

 

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، نیز بر اهمیت تعلق بانک شهر به مردم تأکید کرد و خواستار افزایش سهم شهرداری‌ها در این بانک شد.

 

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا، به نقش بانک شهر در کمک به شهرداری‌ها اشاره کرد و بر لزوم شفاف‌سازی و جلوگیری از ناترازی در بانک‌ها تأکید کرد.

 

لطف‌الله فرورنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، نیز به افزایش سرمایه 310 میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت که اگر شورا مجوز دهد، واریز ما به‌التفاوت انجام خواهد شد.

 

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، نیز بر ضرورت همکاری بیشتر بین شهرداری و شورا تأکید کرد و خواستار شفافیت در تصمیمات مالی شد.

 

در نهایت، اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا، با لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران به منظور افزایش سرمایه بانک شهر موافقت کردند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار