هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی با بمباران حیفا-راهبرد معاصر
وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه | پوتین: روابط با ایران برای ما در اولویت است | دعوت رسمی پوتین از پزشکیان برای سفر به مسکو + تصاویر رهبر چچن نمایندگان روس را به انتقام‌جویی خونین تهدید کرد لاوروف: هیچ نشانه‌ای از نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد ۲۰ کشته در حمله مردان مسلح به معدنچیان در بلوچستان حزب الله: استفاده از آسمان عراق برای حمله به ایران تنگه هرمز را خواهد بست
یادداشت خیام الزعبی، تحلیلگر مسائل سیاسی سوریه؛

هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی با بمباران حیفا

تحولات روزهای اخیر در جنوب لبنان مانند صاعقه بر سر رهبران صهیونیست فرود آمد. حزب الله با حملات موشکی موفق به حیفا پیام هشدارآمیز و بازدارنده به صهیونیست‌ها داد.
خیام الزعبی؛ تحلیلگر مسائل سیاسی سوریه
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۲۵۹۷۷۴

هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی با بمباران حیفا

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مردان خدا با کمال صداقت و قاطعانه گفتند، «مقاومت هرگز نمی میرد، دوران تسلط غاصبان و اشغالگران بر سرزمینمان پایان یافته است. مردان مقاومت درنهایت پیروز می شوند، شگفت انگیزترین حماسه های قهرمانی را می نویسند، روح امید و خوش بینی همه جا را فرا می گیرد» و حال به زمانی رسیده ایم که رژیم صهیونیستی به شکست تجاوزات خود و بیش از آن، به خسارت های انسانی و اقتصادی اش پی برده است. 

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان، نگرانی‌ها از گسترش آن به عرصه‌های دیگر، به ویژه در جبهه‌های عراق، یمن، سوریه و ایران افزایش یافته است


بمباران چندین نقطه در خاک لبنان به وسیله موشک های صهیونیستی در چنین زمان حساسی نشان می دهد حزب الله تهدیدی واقعی برای حال و آینده رژیم اشغالگر صهیونیستی است. یقین داریم مقاومت معادله خون های بر زمین ریخته شده شهدایش را برمی گرداند و پاسخی سخت خواهد داد که به تغییر موازنه قوا در منطقه می انجامد.
 
حمله رژیم صهیونیستی به لبنان گواه آشکار شکست سیاست های این رژیم در غرب آسیا، به ویژه شکستش در غزه است که آن ها را مقابل سناریوی وحشتناکی قرار می دهد که به واکنش خشونت آمیز در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی منجر می شود. رژیم صهیونیستی و مقام های آمریکایی نگرانی ناتوانی در برابر مقاومت در دفاع از اهداف نظامی دست یافتنی هستند و به شکست در حمله زمینی اولیه به جنوب لبنان اعتراف کردند.
 
با گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان، نگرانی‌ها از گسترش آن به عرصه‌های دیگر، به ویژه در جبهه‌های عراق، یمن، سوریه و ایران افزایش یافته است؛ موضوعی که می تواند آن را به درگیری بزرگ منطقه‌ای تبدیل کند که بر طرف‌های مختلف، ازجمله رژیم صهیونیستی بازتاب منفی خواهد داشت. این رژیم همچنان تحت تأثیر پیامدهای جنگ غزه قرار دارد و شکست‌های پی در پی در جبهه های مختلف آن ها را مجبور به نگاه به جبهه داخلی کرده است.
 
برای صهیونیست‌ها هیچ جا دیگر امن نیست و عناصر ثبات، امنیت، توجیه بقا و آینده‌ای که به دنبالش هستند، با فرسایش فزاینده تئوری امنیتی‌ سازی سرزمین های اشغالی رنگ باخته است. به همین دلیل مقام های صهیونیست نگران تقابل نظامی در جبهه های مختلف و شاید نامحدود هستند. مقاومت لبنان به گونه ای هشدارآمیز شروع به هدف قرار دادن تمام نقاط سرزمین های اشغالی کرده، ارتش صهیونیستی توانایی بازدارندگی خود را از دست داده و ضعف هایش آشکار شده است.
 
تحولات روزهای اخیر در جنوب لبنان مانند صاعقه بر سر رهبران صهیونیست فرود آمد. حزب الله با حملات موشکی موفق به حیفا پیام هشدارآمیز و بازدارنده به صهیونیست ها داد و ارزیابی صهیونیست ها به وضوح می گوید، هیچ جای توجیهی برای سخنگوی ارتش صهیونیستی که وظیفه اش تبیین دلایل حملات است، وجود ندارد. کار تبلیغاتی و نمایشی به نفع رژیم صهیونیستی دیگر جواب نمی دهد و خوشحالی این روزها نصیب مردم جنوب لبنان می شود؛ زیرا به گفته تحلیلگران نظامی، مقاومت در جبهه های مختلف جنگ ارتش اشغالگر را زمینگیر کرده و دستاوردهای قابل توجهی به دست آورده است.
 

کار تبلیغاتی و نمایشی به نفع رژیم صهیونیستی دیگر جواب نمی دهد و خوشحالی این روزها نصیب مردم جنوب لبنان می شود


هم زمان بزرگ‌ترین اشتباهی که سخنگوی ارتش صهیونیستی مرتکب شد، ارائه ارزیابی نادرست از قدرت ارتش و نیز توانایی مقاومت لبنان و نیز میزان حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی بود. همه دریافتند حزب الله صحیح و دقیق می گوید، «توازن قوا به نفع مقاومت و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دستیابی به همه شاخص های ادعایی اش ناتوان شده است».
 


در چند روز آینده تحولات جنگ در جنوب لبنان تعیین کننده خواهد بود و همه احتمالات ممکن است به نفع مقاومت ادامه یابد. پیروزی های اخیر کفه ترازو را به نفع حزب الله برگردانده و محاسبات آمریکا و غرب را کم ارزش کرده است، بنابراین با یقین، استوار و با ثبات می گوییم جنبش های مقاومت را نمی توان به وسیله ائتلاف میان کشورها و رؤسای جمهور برخی قدرت ها مطیع کرد و از پا درآورد. محور مقاومت مواضع و دستاوردهایی داشته که برای پایان دادن به نقش رژیم صهیونیستی در منطقه کافی است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده