الکس سالموند درگذشت-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است

الکس سالموند درگذشت

وزیر اول پیشین اسکاتلند و یکی از رهبران اصلی جنبش استقلال این کشور درگذشت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۲۵۹۹۸۰

به گزارش راهبرد معاصر، «الکس سالموند» وزیر اول پیشین اسکاتلند، یکی از رهبران اصلی جنبش استقلال این کشور و جدایی اسکاتلند از انگلیس در ۶۹ سالگی درگذشت.

او که برای دهه‌ها فعالیت سیاسی خود برای استقلال اسکاتلند مشهور بود پس از درگذشت خود، توسط «کر استارمر» نخست وزیر انگلیس به‌عنوان «نمادی به‌یادماندنی» در سیاست اسکاتلند و انگلیس توصیف شد.

آخرین دوره وزیری سالموند در سال ۲۰۱۴ و پس از به رأی گذاشتن مسئله استقلال اسکاتلند که با موافقت ۴۵ درصدی شهروندان این کشور روبرو شد، پایان یافت.

استارمر در وصف وزیر اول پیشین اسکاتلند گفت: «او با فوت خود، میراثی فراموش نشدنی به جا می‌گذارد. سالموند به‌عنوان وزیر اول اسکاتلند، عمیقا برای میراث، تاریخ، فرهنگ و جامعه اسکاتلند ارزش قائل بود.»

سالموند از سال ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۴ وزیر اول اسکاتلند و در ۲ برهه زمانی از سال ۱۹۹۰ الی ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ الی ۲۰۱۴، رهبر حزب ملی اسکاتلند بود. او همچنین دانش‌آموخته دانشگاه سنت‌اندروز در رشته‌های اقتصاد و تاریخ سده‌های میانه بود./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار