فوتی‌های مصرف الکل تقلبی در گیلان به ۱۸ نفر رسید | ۵ نفر دستگیر شدند-راهبرد معاصر
حمایت تمام‌قد از شاگردان قلعه‌نویی | بلیت بازی ایران و قطر تمام شد + ساعت بازی قتل با شمشیر سامورایی | حمله دیوانه وار به مردم اولین تصویر از پیکر مطهر شهید عباس نیلفروشان + ویدئو و عکس هفت خان آلبانی برای کشتی گیران ایران | بعد از ویزا، حالا نوبت پرواز شد تسکین تب سرماخوردگی با این دارو | توصیه‌های کاربردی برای عدم مصرف آنتی بیوتیک‌ها عکس | دیوارنگاره جدید میدان فلسطین تهران ۹ خاصیت باورنکردنی روغن کرچک برای سلامتی بدن را بشناسید خوراکی‌های جوان کننده پوست کدام اند؟ پزشکیان: ابایی از کارگری برای مناطق محروم نداریم فرمانده هوافضای سپاه: هرگونه خطا را باضربه پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم عراقچی در دیدار با نخست وزیر عراق: منطقه در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد ادعای ترور یک فرمانده ارشد موشکی سپاه در لبنان | سینا شاهمیری کیست؟ حزب‌الله: اسرائیل با بمب خوشه‌ای به مردم لبنان حمله می‌کند سپاه ۳ فروند شناور حامل سوخت قاچاق را توقیف کرد قالیباف: امیدوارم صاحب مزاری باشیم که بر سنگ آن نوشته باشند «سربازی که در راه مبارزه با اسرائیل شهید شد» + فیلم

فوتی‌های مصرف الکل تقلبی در گیلان به ۱۸ نفر رسید | ۵ نفر دستگیر شدند

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از ۶۶ بیماران که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند ۱۸ تن جان خود را از دست داده اند، ۳۷ بیمار دیالیز و سه نفر از آنان نیز با مشکل بینایی مواجه شدند که عمدا این مشکلات با آنان خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۲۶۰۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، اوایل مهر ماه جاری بود که چندین نفر با علائم مسمومیت شدید به مراکز درمانی شهر رشت مراجعه کردند و آمار مراجعه کنندگان با این علائم تاکنون افزایش یافته است.

البته مورد مشابه این در استان مازندران نیز گزارش شده و تعداد زیاید از افراد با این علائم به مراکز درمانی مازندران مراجعه و بستری شدند.

ضعف، بی‌حالی، درد شکم و تاری دید از جمله علائم افراد مراجعه کننده بود که در اثر شرب مشروبات الکلی صنعتی اتانول به این وضعیت دچار شده بودند.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید شدت مسمومیت آنان به حدی بود که تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان، دیالیز شدند ولی با این حال برخی از این افراد به علت شدت مسمومیت فوت کردند.

وی می‌گوید که تا امروز ۶۶ بیمار با علائم مسمومیت شدید که در اثر شرب مشروبات الکلی صنعتی اتانول است به مراکز درمانی رشت مراجعه کرده‌اند و علی رغم همه تلاش‌های کادر درمان، ۱۸ تن جان خود را از دست داده اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند ۳۷ بیمار دیالیز و سه نفر از آنان نیز با مشکل بینایی مواجه شدند که بعد از بهبود و ترخیص از بیمارستان این مشکلات برای آنان عمدا باقی خواهد ماند.

البته در این خصوص دستگاه قضا و انتظامی وارد عمل شده و تاکنون پنج نفر را به اتهام فروش مشروبات الکلی در این خصوص دستگیر کرده‌اند و اقدامات قضایی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین توصیه کرد افرادی که مشروبات الکلی اتانول مصرف کرده‌اند سریعاً به مراکز درمانی از جمله مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کنند.

کلمات کلیدی: الکل تقلبی گیلان
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار