نمایش اقتدار میدان و دیپلماسی ایران در بیروت-راهبرد معاصر
«حیفا» جایگزین شهرسوخته شمونه می‌شود! مجتبی امانی در دیدار مخبر: بزودی به لبنان باز می‌گردم آغاز رزمایش مشترک روسیه و پاکستان عراقچی: تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است ایران: به هیچ وجه در طراحی، تصمیم گیری و اجرای عملیات ۷ اکتبر نقشی نداشته‌ایم سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا فردا در اسرائیل مستقر می‌شود نتانیاهو: به حزب‌الله در سراسر لبنان حمله خواهیم کرد ضربات موشکی سنگین حزب‌الله | «بن‌گوریون» تعطیل شد تحریم‌های ضدایرانی انگلیس به بهانه حمله موشکی ایران به اسرائیل گفتگوی وزرای خارجه ایران و چین پیرامون آخرین وضعیت تحولات منطقه بیانیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات کوبنده و مرگبار خود به پادگان گولانی حزب الله از ۳ عملیات دیگر خود خبر داد / رکورد ۳۲ عملیات در یک روز السودانی: داعش تهدیدی برای عراق نیست تاکید فؤاد حسین بر مخالفت قاطع عراق با سوءاستفاده از حریم هوایی این کشور پنتاگون: آمریکا سامانه ضد موشکی تاد را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد
یادداشت اختصاصی اشکان ممبینی، کارشناس مسائل سیاسی؛

نمایش اقتدار میدان و دیپلماسی ایران در بیروت

سفر وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان که با نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه همراه بود، بهت و حیرت محافل سیاسی جهان را برانگیخت و نقطه عطف تحولات جدیدی در منطقه شد.
اشکان ممبینی؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۲۶۰۲۲۲

نمایش اقتدار میدان و دیپلماسی ایران در بیروت

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ لبنان روزهای گذشته پذیرای پروازهای ویژه ای از مبدأ تهران بود؛ پروازهایی که در اوج تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی انجام شد. سفر دو مقام رسمی کشورمان و هیئت همراه در شرایطی انجام شد که صهیونیست‌ها پس از عملیات غرورانگیز «وعده صادق ۲» به‌طور پیوسته ایران را به حمله مستقیم تهدید می‌کنند و اعلام کرده بودند هیچ پرنده ایرانی اجازه نشستن در فرودگاه بیروت را ندارد، اما ابتدا سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان و سپس محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان سفر کردند تا پوچ بودن تهدیدات صهیونیست‌ها را به‌خوبی اثبات کنند.
 

سفر وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی پیام همدردی با مردم و خانواده شهدای لبنانی بود که نشان داد ایران همچنان در دفاع از امنیت لبنان، جبهه مقاومت و تمام مظلومان جهان مصمم است


سفر دو مقام ارشد ایرانی به بیروت در کنار اقدام باشکوه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اقامه نماز جمعه نصر در مصلای تهران، در کنار سفرهای منطقه‌ای مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در روزهای اخیر، طراحی اقتدار جمهوری اسلامی را در بحبوحه جنگ روانی دشمن تکمیل کرد تا دوست و دشمن پیام ایران را به‌طور واضح دریافت کنند؛ «نظم غرب آسیا تغییر کرده است و دیگر امنیت منطقه دستمایه قلدری قدرت‌های خارجی نخواهد بود».


این سفرها حامل پیام های سیاسی عمیق و امنیتی برای منطقه و جهان بود و باعث شد جنگ روانی ای که دشمن علیه ایران طراحی کرده بود، خنثی شود و به نوعی باعث تزریق آرامش به جامعه شد.

 
پیام های معنادار سفر به بیروت

سفر شجاعانه و غیرتمندانه قالیباف به لبنان در اوج بمباران و موشکباران رژیم صهیونیستی پیامهای مختلفی را به غرب و آمریکای جنایتکار ارسال کرد:
 
نخست، اینکه از مردم گرفته تا رؤسای قوای سه گانه مقتدرانه در میدان حاضر هستند و آمادگی هرگونه دفاع و جانفشانی را از ساحت کشور دارند.
 
دوم، اینکه سفر وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی پیام همدردی با مردم و خانواده شهدای لبنانی بود که نشان داد ایران همچنان در دفاع از امنیت لبنان، جبهه مقاومت و تمام مظلومان جهان مصمم است و مقام های ارشد خود را برای ارسال پیام به میدان می فرستد.
 
سوم، پیام همبستگی و حمایت از ملت و دولت لبنان به وسیله یکی از مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران و ارسال پیام اقتدار و عزم راسخ جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم و مواجهه با رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

پیام روشن عملیات «وعده صادق 2»/ عبور از خطوط قرمز بی پاسخ نمی ماند

عملیات غرورانگیز «وعده صادق ۲» با موفقیت انجام شد و پیامی رعد آسا و مقتدرانه به رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب مخابره کرد که هرگونه تجاوز و عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی با پاسخی مناسب مواجه خواهد شد. 
 
با این عملیات به جهانیان و رژیم جعلی صهیونیستی ثابت شد، گنبد آهنینی که به زعم رسانه های غربی عنوان «یکی از پیشرفته ترین سامانه های پدافند هوایی» را یدک می کشد، همانند تار عنکبوت نفوذپذیر و شکننده است. عبور موفق موشک های ایرانی از این سامانه هوایی و اصابت دقیق به اهداف مدنظر بزرگترین خسارت را به رزیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ با مقاومت وارد کرد.
 
به گزارش یدیعوت آحارونت، خسارت های حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی حدود ۵۵ میلیون دلار است و بزرگترین خسارت ناشی از حملات موشکی از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی به شمار می رود. علاوه بر این، عملیات «وعده صادق 2» موجب تغییر در معادلات منطقه شد و نقطه عطف جدیدی در تعاملات و روابط منطقه ای به وجود آورد.
 
این عملیات مقتدرانه و عزتمندانه پاسخ محکمی به تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین و غزه و خطوط قرمزی بود که به وسیله این رژیم سفاک شکسته شد. بعد از عملیات «وعده صادق 1» شاهد تهدیدها و گزافه گویی های بسیاری از طرف رژیم صهیونیستی بودیم، اما پاسخ کوبنده ایران در قالب عملیات «وعده صادق 2» همه معادلات و توطئه های شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی را برهم زد.
 

عملیات مقتدرانه و عزتمندانه پاسخ محکمی به تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین و غزه و خطوط قرمزی بود که به وسیله این رژیم سفاک شکسته شد


رفتار دیپلماتیک و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقام های ارشد سیاسی کشورمان فتح باب گفتمان جدیدی را در غرب آسیا و جهان ایجاد کرد. در بحبوحه تهدیدها و تنش های موجود در منطقه به ویژه در لبنان شاهد بودیم هواپیما‌های حامل دو مقام ارشد کشورمان در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت نشست و رژیم صهیونیستی جرئت هیچ واکنشی نداشت. این موضع نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران و پیام بسیار مهمی برای منطقه و جهان است که ایران قدرت بازدارندگی دارد و هرگونه ماجراجویی رژیم اشغالگر را به شدت پاسخ خواهد داد.
 
در تاریخ انقلاب اسلامی، کشورمان در همه ادوار با تنش های جنگ طلبانه ای که رژیم صهیونیستی و آمریکا بنیانگذارش بودند، مواجه بوده است و در تمامی ادوار نیز رسانه ها و بنگاه های خبر پراکنی غربی و معاند تمام قد در اختیارشان بوده اند، کما اینکه در مناقشات اخیر شاهد بمباران خبری علیه مواضع صلح جویانه کشورمان بودیم، اما جمهوری اسلامی ایران با دیپلماسی قوی و مؤثر خود پیام صلح و ثبات را به گوش جهانیان مخابره کرده است. 
 
جمهوری اسلامی ایران بارها به دشمنان نشان داده خواستار ایجاد صلح و ثبات در منطقه است و تلاش می‌کند در راستای همبستگی و اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی و به ویژه جبهه مقاومت گام بردارد. بی تردید با همین اتحاد و اقتدار می‌توان همه توطئه‌ها و خباثت‌ها را دفع کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده