بیانیه مغرضانه شورای همکاری خلیج فارس و اروپا: به اشغال جزایر سه‌گانه ایرانی پایان دهید!-راهبرد معاصر
احتمال اقدام انگلیس علیه سپاه و فروپاشی روابط دیپلماتیک لندن و تهران عراقچی: جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌اند و تا ابد نیز چنین خواهد بود بیانیه مغرضانه شورای همکاری خلیج فارس و اروپا: به اشغال جزایر سه‌گانه ایرانی پایان دهید! حادثه امنیتی برای یک هواپیما با ۱۹۲ مسافر بر فراز عمان کمک نظامی ۴۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین بغداد الیوم: غیاب «قاآنی» عملیات فریب ایران بود | معادله جنگی جدید در راه است طالبان: درباره اخبار مبهم کشته شدن افغان‌ها در مرز ایران تحقیق می‌کنیم کاخ سفید: بایدن در تماس با زلنسکی بسته کمکی جدیدی را اعلام می‌کند درگیری تَن به تَن رزمندگان حزب‌الله با نظامیان متجاوز صهیونیست قمار در دبی قانونی می‌شود عراقچی اردن را به مقصد مصر ترک کرد آمریکا افراد و نهاد‌های مرتبط با لبنان را تحریم کرد عراقچی: تبادل پیام میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد توافق کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا، برای همکاری علیه پیونگ یانگ ماجرای جان‌باختن اتباع غیرقانونی در مرز سراوان

بیانیه مغرضانه شورای همکاری خلیج فارس و اروپا: به اشغال جزایر سه‌گانه ایرانی پایان دهید!

در بیانیه پایانی نشست کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، ادعای مضحکی با نادیده گرفتن اسناد حقوق بین الملل علیه ایران مطرح شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 17
کد خبر: ۲۶۰۴۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا بر خلاف اسناد و مدارم رسمی معتبر از ایران خواسته شده است تا به آنچه آنان «اشغال» جزایر سه‌گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) ادعا می‌کنند، پایان دهد!

در بخشی از این بیانیه با اتخاذ موضعی خصمانه علیه تهران و با نادیده گرفتن اسناد حقوق بین الملل در این خصوص، مالکیت ایران بر جزایر مذکور نقض تمامیت سرزمینی امارات و اصول منشور سازمان ملل ادعا شده است!

از سوی دیگر، سید عباس عراقچی بامداد پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ در شبکه ایکس نوشت: دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی است که به سر رسیده است. بخش ایران در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس پیام‌های زیادی در خود دارد. از نظر ما روشن است که مسیر همکاریِ با احترام که از سوی ما در ملاقات‌های مختلف از جمله در نیویورک به آنها پیشنهاد شد اکنون با تمایل اروپا برای «تقابل» پاسخ داده شده است از طریق تحریم پرواز‌های مسافری و ایراد اتهام عبث «اشغالگری» به ایران!

وزیر امور خارجه افزود: جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌اند و تا ابد نیز چنین خواهد بود./ یورونیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار