مزایای تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور-راهبرد معاصر
انتقال ۳۶ زندانی ایرانی از کویت به کشورمان ارمغان یک جرم کوانتومی جدید برای عصر کوانتوم شناسایی و کشف شبکه پولشویی و فرار مالیاتی با ۸۰ همت گردش مالی خبر خوش افزایش مستمری مددجویان از این ماه مدارس نوبت صبح و ادارات کازرون فردا تعطیل اعلام شد شرط استعفا برای شرکت در انتخابات شورا‌ها برداشته شد توقیف پرایدی که دانش آموزان را در صندوق عقب جابجا می‌کرد! فرآورده‌های حاوی تریاک باعث شفاف‌سازی پوست می‌شود؟ | توضیحات سازمان غذا و دارو بارش برف پاییزی به تهران رسید + جزئیات خبر خوش واریزی معوقات برای این گروه از معلمان آموزش و پرورش + جزئیات اطلاعیه مهم آموزش و پرورش درباره شبکه شاد سردار رادان: قسم می‌خورم که تروریست‌ها به سزای اعمالشان برسند اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دختر لبنانی و فلسطینی در دانشگاه حضرت معصومه  دادستانی: علیه یک سایت خبری اعلام جرم شد/ چند فعال فضای مجازی تذکر گرفتند، برای چند نفر پرونده قضایی تشکیل شد هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی | بارش باران و برف در ۴ استان

مزایای تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به برخی مزایای تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور گفت: با تحقق سند تحول بنیادین ارتقای نیم نمره‌ای معدل را داشتیم‌.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
کد خبر: ۲۶۰۸۸۸

به گزارش راهبرد معاصر،  محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در جلسه تحلیل نتایج آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳، ضمن قدردانی از زحمات برگزاری آزمون‌های نهایی سال گذشته و سال جاری، انجام این کار را اقدامی بسیار بزرگ عنوان کرد که بدون همکاری تمامی عوامل ممکن نبود.

 

وی با اشاره به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: این مصوبه از فیلترهای مختلف عبور کرده و مورد تأیید کارشناسان قرار گرفته است.

 

زارعی با برشماری برخی مزایای تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور با برگزاری آزمون‌های نهایی، بیان کرد: قبل از این اقدام، دانش‌آموزان، مهارت‌های تست‌زنی و آماده شدن برای کنکور را هدف قرار داده بودند و حتی متوسط نمرات برخی دروس رتبه‌های خوب کنکور هم پایین و آموزش و پرورش اسیر نظام سنجشی بود که دانش‌آموز بر آن اساس برای خود برنامه‌ریزی می‌کرد.

 

وی در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به برگزاری آزمون‌های نهایی، خاطرنشان کرد: هر کاری در ابتدا خطاهایی دارد و باید از آن درس گرفته و رو به بهبود حرکت کنیم. آموزش و پرورش به پشتوانه معلمان از این کار بزرگ، سربلند بیرون آمد و سال‌ها است که تجربه برگزاری آزمون‌های نهایی را دارد.

 

وی افزود: برخی وظیفه‌ای جداگانه برای دانش‌آموزان تعریف می‌کنند؛ درحالیکه مدرسه در ذات خود محل تحصیل بوده و دانش‌آموز باید یاد بگیرد. اشکالات موجود به اصل کار باز نمی‌گردد؛ بلکه باید نارسایی‌های آن رفع شود.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و نماینده وزیر خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه دانش‌آموزان دیگر، به سمت سوالات پرتکرار حافظه محور و حفظ کردن، تشویق نمی‌شوند و عوائد این کار به مرور زمان برای نظام تعلیم و تربیت، مشخص خواهد شد.

 

وی، اجرای آزمون‌های نهایی را در راستای تحقق سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: باید نگاه کلان به این مسئله داشته باشیم، این اقدام در راستای ارتقا نظام آموزشی انجام می‌گیرد و بر همین اساس، ارتقای نیم نمره‌ای معدل را داشتیم‌.

 

این مقام مسئول متذکر شد: آزمون ۱۰۸ عنوان درس به شکل نهایی برگزار شد و برای هر درس، گروه طراح متشکل از چهار نفر از همکاران، طراحی سوالات را بر اساس جدول هدف، محتوا، ارزشیابی برعهده داشتند و دبیرخانه‌های راهبری کشوری با مشارکت گروه‌های آموزشی در هر درس با بررسی راهنمای تصحیح و تحلیل سوالات و از سویی با محاسبه ضریب دشواری سوالات فرایند طراحی سوال کنترل کیفیت می‌شد.

 

زارعی در پایان با اشاره به دیگر مزیت برگزاری آزمون‌های نهایی خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال برای اولین بار، جامعه آموزش و پرورش را صرفاً نه بر اساس آزمون‌های بین المللی بلکه بر اساس آزمون‌های خودش قضاوت کرد و این دستاورد بزرگی بود چراکه آزمون‌های نهایی به عنوان آزمونی استاندارد، قابل قبول و معیاری برای گزارش وضعیت عملکرد آموزش و پرورش کشور پذیرفته شد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده