نیروی زمینی ارتش ۵ پایگاه موشکی در ساختار خود پیش‌بینی کرد مهاجرانی: ایران با حفظ منافع ملی مذاکره را ترک نخواهد کرد / تمام سناریو‌های ما روی میز است محمود احمدی نژاد عازم اروپا شد + جزئیات دستورات معاون اول رئیس‌جمهور برای اطفای حریق در پارک ملی گلستان الحاق ۱۰ فروند بالگرد باز آماد شده به هوانیروز ارتش قالیباف: بولیوار صدای استقلال را از دل ملت‌های تحت ستم بیرون کشید قالیباف قانون اصلاح پرداخت فوق‌العاده خاص را ابلاغ کرد دستور رییس جمهور برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مدنی‌زاده به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شد نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: قصور بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج محرز است سلیمی، نماینده مجلس: امضای سرپرست وزارت اقتصاد از فردا بی‌اعتبار است جزییات انهدام شبکه قاچاق تلفن همراه توسط سازمان اطلاعات سپاه بوشهر زینی‌وند: انتخابات ۱۴۰۵ شورا‌ها تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود دستور پزشکیان برای توقف فوری فروش اینترنتی دارو مجلس پیگیر پرداخت خسارت خانوار‌ها به‌دلیل قطعی مکرر برق

تصویب ۵ پیشنهاد برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تصویب ۵ پیشنهاد کارآمد این کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 17
کد خبر: ۲۶۳۳۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا احمدی سنگر عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیم گیری برای بازنگری اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل داده و در خصوص مواردی، چون تراز و تأثیر قطعی معدل بحث و گفتگو شد.

وی ضمن اشاره به اینکه با تأثیر قطعی معدل موافق نیستیم، ادامه داد: اگر تراز داوطلبی محفوظ بماند چنانچه ترازش کمتر از سال قبل شود باید ترمیم معدل و یا اقدام‌های دیگری را انجام دهند که دست مافیای کنکور را بیشتر باز می‌کند همچنین این مصوبه انگیزه داوطلبان را برای شرکت مجدد در آزمون برای ورود به دانشگاه را کم می‌کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که تأثیر قطعی معدل زمانی باید اعمال شود که زیر ساخت‌های تمام مدارس کشور همتراز باشد، زیرا دانش آموزانی که در حاشیه شهر درس می‌خوانند با دانش آموزانی که در مرکز شهر تحصیل می‌کنند هم از نظر اقتصاد شخصی و هم از جهت امکانات آموزشی با یکدیگر تفاوت دارند.

احمدی افزود: همچنین در مورد ترمیم معدل و بسیاری از مسائل دیگر مشکلاتی وجود دارد و این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیب جدی به روح و روان دانش آموزان و خانواده‌های آنها وارد کرده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اراده شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصلاح ایرادات مصوبه یاد شده ادامه داد: با توجه به خروجی اجرای مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور تحلیل نشست کمیسیون این بود که مصوبه یاد شده با توجه به نبود زیرساخت‌ها، خروجی مناسبی نداشته است.

احمدی گفت: با توجه به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر ارائه نظر کمیسیون آموزش در این خصوص، مقرر شد اعضای کمیسیون آموزش نظر مشورتی و تخصصی خود را در مورد این مصوبه اعلام کنند و پیشنهاد کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند بند مبنی بر تأثیر معدل برای پایه دوازدهم از سال ۱۴۰۵ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یابد، معدل در پایه یازدهم اثر مثبت و در پایه دهم هر چند که آزمون‌های نهایی دارد بدون تأثیر باشد، همچنین در نشست امروز قرار شد فرصت ترمیم معدل، حداقل دو بار برای کنکور سال ۱۴۰۴ و در سال‌های بعد آن نیز ترتیب اثر داده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اصلاح سهمیه‌های مناطق محروم در کنکور از دیگر پیشنهادات کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که نقطه قوتی برای مناطق محروم محسوب می‌شود.

وی از تصویب ۵ پیشنهاد کارآمد این کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خبر داد و گفت: همچنین پیشنهاد شد با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال ۹۲ و اصلاحیه سال ۹۵ مجلس، بحث دروس عمومی نیز جزئی از کنکور سراسری باشد که در مصوبه تأثیر قطعی معدل، دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده بود و از سال ۱۴۰۵ به نوعی در آزمون سراسری گنجانده می‌شود./ مهر 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار