توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟ رئیس قوه قضاییه: ان‌شاءالله خواب‌هایی که برای ایران دیده‌اند تعبیر نخواهد شد اعلام جرم علیه مدیر اسبق مرکز بررسی‌های استراتژیک امروز و فردا این استان‌ها بارانی می‌شوند معاون سازمان محیط زیست: هیچ پروژه قانونی به نام پتروشیمی میانکاله وجود ندارد کلاهبرداری با دلار‌های تقلبی در ری؛ متهم دستگیر شد افزایش آمار بارداری اول در ایران بعد از ۴۰ سالگی

آخرین اخبار درباره راه اندازی تراموا در تهران

از سال گذشته زمزمه های ورود تراموا به تهران به عنوان یک مد جدید حمل و نقلی از سوی مسئولان شهری مطرح شد؛ آخرین اخبار از ورود تراموا نشان میدهد تا به سرانجام رسیدن این وعده راه زیادی باقی نمانده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۸ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 28
کد خبر: ۲۶۶۸۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، حمل و نقل عمومی در تهران از جمله مترو و اتوبوس که در بسیاری از شهرهای دنیا شامل موارد دیگری مانند تراموا و مونوریل نیز می‌شود، رشد قابل توجهی داشته است؛ اگرچه در مقطعی این حوزه با پسرفت مواجه شد اما در این دوره مدیریت شهری نه تنها شاهد رونق خوبی در حمل و نقل عمومی هستیم بلکه برخی اخبار مسئولان شهری از سال گذشته حاکی از افزودن مُد جدیدی به حمل و نقل عمومی تهران است.

 

طبق آنچه از سوی مسئولان مربوطه عنوان شده، قرار است تراموا (نوعی قطار سبک شهری) به جمع وسایل حمل و نقل عمومی تهرانی‌ها افزوده شود و ضمن تغییر چهره شهر، گامی در جهت گسترش این حوزه بردارد.

 

در این راستا،  سال گذشته در جلسه شورای عالی ترافیک کشور مسیری برای حمل و نقل ریلی جدید در تهران در محور میدان آزادی تا پایانه شرق جدید تعیین و تصویب شد تا بر اساس آن تراموا جایگزین اتوبوس‌های بی‌آرتی در این مسیر شود. 

 

از سال گذشته مطالبات این مهم آغاز شد و توافقی با وزارت دفاع صورت گرفت تا بر اساس آن از ظرفیت این وزارتخانه برای راه‌اندازی تراموا استفاده شود اما در کنار این امر، توافقاتی با یکی از تولیدکنندگان تراموا در دنیا که در چین صاحب صلاحیت است نیز از سوی شهرداری انجام شد.

 

اگرچه تراموا قدمتی 200 ساله در دنیا دارد و بسیاری از شهرهای دنیا از جمله استامبول، لندن، ملبورن، وین و سان‌فرنسیسکو از وجود آن بهره‌مند بوده‌اند اما هنوز مشخص نیست که امتحان خود را در کلانشهر تهران چگونه پس خواهد داد.

 

محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در این باره گفت: بر اساس توافقات مذکور قرار است 2 رام قطار تراموای چرخ لاستیکی که از آن به عنوان ART  یاد می‌شود مورد تست قرار گیرد و اگر تست آن‌ها موفقیت‌آمیز بود قرارداد تولید انبوه آن آغاز شود. 

 

وی افزود: این تراموا با چرخ لاستیکی حرکت می‌کند بنابراین با موضوع برق بالاسری مواجه نیستند و در آرایش شهری نظم جدید ایجاد خواهند کرد.

 

معاون شهردار تهران همچنین گفت: تراموای چرخ لاستیکی یا همان ART به صورت امانت از شرکت سازنده دریافت کرده ایم و هفته آینده به تهران می رسد، ابتدا بدون مسافر و بعد تا پایان اسفند با مسافر تست را انجام می دهیم و در صورت موفقیت آمیز بودن، در سال آینده قرارداد تولید انبوه با آن بر اساس مصوبه 190 شورای عالی ترافیک، آغاز و جایگزین بی آرتی های مسیر خیابان انقلاب خواهد شد. 

 

به گفته هرمز، این نوع از تراموا، برقی است،  آلودگی ندارد و در حالی که عمر متوسط اتوبوس ها بین 8 تا 10 سال است، عمر ناوگان تراموا 30 ساله است./ تسنیم

ارسال نظر