محسنی اژه‌ای: قرارداد‌های حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند واتس اپ برای آی پد عرضه شد جستجوی وب برای کاربران رایگان «کلود» در دسترس قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار نفر را استخدام خواهیم کرد ۷۸ درصد ردشدگان گزینش معلمان در مرحله تجدیدنظر تأیید شدند هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۳/۷؛ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان پدرام مدنی جاسوس رژیم اسرائیل اعدام شد سیگار، قاتل خاموش مغز و عامل زوال عقل هشدار درباره خطرات شباهت ظاهری دارو‌ها اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای علیرضا بیرانوند درباره پذیرش در دوره دکتری برخورد قاطع سازمان امور دانشجویان با گلوگاه‌های فساد در جذب دانشجو جهانگیر: ایران در مذاکره بر حق غنی‌سازی مُصر است / آزادی ۲ بازداشتی پرونده بندر رجایی/ تشکیل پرونده برای میرسلیم واکنش وزیر آموزش و پرورش به ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی: کذب محض است مجوز استخدام ۲۷۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت / جذب ۹۵۰۰ پرستار جدید

امتحانات نوبت اول در دوره ابتدایی ممنوع است

تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای مدارس ابتدایی در تمام پایه‌ها از اول تا ششم وجاهت قانونی ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 29
کد خبر: ۲۶۶۹۴۱

به گزارش راهبرد معاصر،  ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به شیوه توصیفی است و به جای ثبت نمرات آنها با عناوینی همچون خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر بررسی می‌شوند.

 

همچنین طبق این شیوه از ارزشیابی، مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی دانش‌آموز بر عهده معلم است و ازشیابی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه  درسی هر پایه انجام می‌شود و معلم با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمون‌های عملکردی، کار پوشه، مشاهدات، درس پژوهی و پروژه، اطلاعات لازم را در زمینه فعالیت‌های داخل و خارج از کلاس و مدرسه از دانش‌آموزان جمع آوری می‌کند تا بازخورد به موقع و مناسب را به آنها ارائه کند.

 

طبق بند الف ماده3 آیین نامه ارزشیابی توصیفی، نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی- تربیتی نوبت باید تا پایان دی ماه مشخص شود.

 

در شیوه ارزشیابی توصیفی، تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای مدارس ابتدایی در تمام پایه‌ها از اول تا ششم وجاهت قانونی ندارد.

 

در نوبت اول، پایه ششم نیز از این قانون مستثنی نبوده و تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای این پایه نیز خلاف قوانین و ضوابط است و مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی دانش‌آموز بر عهده آموزگار کلاس است./ تسنیم

ارسال نظر