اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود محرومیت ۵۰ درصد موالید کشور از شیر مادر کشف ۳ ریزپرنده و کلت جنگی از سوداگر مرگ در پیشوا

اختلال در امتحان علوم پایه نهم؛ رمز سوالات باز نشد

امروز در امتحان کشوری درس علوم پایه نهم، دانش‌آموزان با تاخیر در آغاز آزمون و دریافت رمز سوالات مواجه شدند. ارسال رمز اشتباه باعث شد امتحان با سردرگمی و تأخیر برگزار شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 01
کد خبر: ۲۷۹۶۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴، همزمان با آغاز امتحان کشوری درس علوم تجربی برای دانش‌آموزان پایه نهم، گزارش‌هایی از بروز اختلال در فرآیند دریافت رمز سوالات امتحانی از سوی برخی مدارس رسیده است؛ اختلالی که به تاخیر در برگزاری آزمون و ایجاد سردرگمی و استرس برای دانش‌آموزان انجامیده است.

به گفته تعدادی از مدیران مدارس که تماس گرفته‌اند، رمز فایل سؤالات با تاخیر و در برخی موارد به صورت اشتباه برای حوزه‌های امتحانی ارسال شده و این مسئله، آغاز به‌موقع آزمون را با مشکل مواجه کرده است.

یکی از مدیران حوزه امتحانی در تهران گفت: «امتحان باید رأس ساعت ۱۰.۳۰ آغاز می‌شد، اما رمز سوالات را با ۹ دقیقه تاخیر دریافت کردیم. متاسفانه رمز ارسال‌شده نیز نادرست بود و فایل سوالات باز نمی‌شد. هنوز هم در تلاشیم بتوانیم رمز صحیح را دریافت کنیم. در این بین، دانش‌آموزان در سالن امتحان بلاتکلیف و مضطرب نشسته‌اند؛ در نهایت پس از دو بار ارسال رمز که باز نشد، اصل فایل سوالات را در گروه‌های مدارس ارسال کردند.»

وی تاکید کرد که چنین اختلالاتی علاوه بر تأخیر در برگزاری آزمون، موجب فشار روانی، خستگی جسمی و تأثیر منفی بر عملکرد دانش‌آموزان در امتحانات حساس نهایی می‌شود.

این نخستین‌بار نیست که ارسال رمز اشتباه یا تاخیر در رمزگشایی فایل سوالات، روند برگزاری امتحانات نهایی را مختل می‌کند. پیش از این، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت و در نخستین روز امتحانات نهایی پایه دوازدهم، نیز مشکلی مشابه در دبیرستان آرمیتا مصلی‌نژاد شهرری گزارش شد. خبرنگار تسنیم در آن روز شاهد بود که با وجود دریافت رمز در ساعت ۷.۲۸ دقیقه، به دلیل وارد کردن اشتباه رمز، فایل سوالات حدود ۱۵ دقیقه با تاخیر باز شد.

با توجه به تأثیر قطعی نتایج امتحانات نهایی بر کنکور و سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان، هرگونه اختلال فنی در زیرساخت‌ها، مستقیماً سلامت روانی و نتایج آموزشی دانش‌آموزان را هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که به گفته برخی کارشناسان، زیرساخت فنی و اجرایی لازم برای چنین آزمون‌های سراسری هنوز از ثبات و اطمینان کافی برخوردار نیست.

به نظر می‌رسد رویه‌ای در حال شکل‌گیری است که ابتدا سیاست‌ها را با فشار عملیاتی می‌کنند (همچون مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی) و بعد امیدوارند که با گذشت چند سال و اصلاحات تدریجی، مشکلات برطرف شود. اما در این میان، هیچ‌کس پاسخگوی اضطراب، ناامیدی و فرسودگی ذهنی دانش‌آموزان نیست. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر