توجه به دستمزد معلمان نباید موجب بی توجهی به محتوای کتب درسی شود-راهبرد معاصر
پاشیدن اسید به بدن سگ‌ها در بندرانزلی / اطلاعیه محیط زیست  بازداشت کلاهبرداران میلیاردی خرید اینترنتی و برنده شدن خودرو در زنجان در نوزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده چای دبش چه گذشت؟ جولان ویروس آنفولانزا و کرونا در خراسان شمالی اعلام جرم علیه روسای چند اداره دولتی و کارمندان آنها /دستگیری یکی از روسای اتاق اصناف عضو شورای شهر: ۲۰ درصد از پله برقی‌های تهران خراب و از رده خارج هستند محمد درویش، فعال محیط زیست: ۸ درصد جنین‌ها در ایران به‌خاطر آلودگی شدید هوا مرده به دنیا می‌آیند «ویروس جدید چینی» به ایران رسید؟ / پاسخ وزارت بهداشت مدارس ابتدایی شهر و استان تهران فردا غیرحضوری شد هشدار افزایش آلودگی هوای تهران و کرج/ سواحل کشور طوفانی می‌شود مقتول پرونده محیط‌بان کرمانی افغانستانی است؟ گزینش بیش از ۲۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش بازداشت ماموران قلابی در کرج خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان فاقد مسکن سرقت تریلی حامل ۸ دستگاه خودرو در نیشابور

توجه به دستمزد معلمان نباید موجب بی توجهی به محتوای کتب درسی شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: توجه به دستمزد معلمان نباید موجب بی توجهی به محتوای کتب درسی شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۳ - 2025 January 07
کد خبر: ۲۶۷۷۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، نشست خبری احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با موضوع هفته شوراهای آموزش و پرورش و همایش ملی تقدیر از شوراهای برتر سراسر کشور صبح امروز برگزار شد.

 

محمودزاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی، رسالتی تعیین کننده در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور دارد؛ گفت: این رسالت نیازمند نقش آفرینی ارکان متعددی در بدنه حاکمیت است و بدون حضور مردم و دیگر ذی‌نفعان تحقق این رسالت ممکن نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است گفت: نیروی انسانی آینده ما دانش آموزان هستند که امروز توسط معلمان هدایت و تربیت می‌شوند. رهبری هم چندین بار بر این نکته تاکید کردند که دستگاه آموزش و پرورش دستگاه انسان سازی و تولید کننده نیروی انسانی است.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شوراهای آموزش و پرورش با هدف همین موضوع و مشارکت دهی به همه فعالان عرصه آموزشی در سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرد. برنامه‌ریزی برای مسائل آموزشی تربیتی و فرهنگی، تمرکز زدایی و کاهش مرکز در آموزش و پرورش و تفویض اختیارات به استان‌ها و مدارس از همین سال ۱۳۷۲ در نظر مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود.

 

وی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش توانسته است بخشی از مشکلات نظام آموزشی کشور را شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه دهد گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم که بخشی از تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در شوراهای آموزش و پرورش صورت گیرد. خوشبختانه رئیس جمهور کشورمان هم عهد و توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند.

 

محمودزاده با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دارای دو بعد سخت‌افزار و نرم‌افزار است گفت: معمولاً توجه ما به بحث امکانات و سخت‌افزار و حقوق و دستمزد ما را از بخش توجه به نرم‌افزار و محتوای مطالب آموزش داده شده باز می‌دارد. اگر بحث فضای آموزشی حقوق و دستمزد، استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز هر ساله توسط آموزش و پرورش در بیرون از آموزش و پرورش حل نشود امکان اصلاح و پیشرفت نظام آموزشی کشور ممکن نیست.

 

وی با اشاره به همایش شوراهای آموزش و پرورش گفت: از ۲۴ دی همایشی با حضور اعضای شوراهای آموزش و پرورش، پانصد نفر از مراکز استان‌ها به صورت حضوری شرکت خواهند کرد و رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

 

محمودزاده با تاکید بر اینکه ۱۰ دستگاه و وزارتخانه در خصوص آموزش و پرورش وظایفی به عهده دارند گفت: بخشی از این وظایف توسط آموزش و پرورش پیگیری شد و بخش دیگر را در تلاشیم با رایزنی دستگاه‌ها محقق سازیم./ مهر

ارسال نظر