هانی کرده با اصابت ۲ گلوله پلیس بازداشت شد پیش‌بینی افزایش گردوخاک از دوشنبه در تهران اسامی برخی محصولات خوراکی غیرمجاز اعلام شد اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیران دو رسانه دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته

توجه به دستمزد معلمان نباید موجب بی توجهی به محتوای کتب درسی شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: توجه به دستمزد معلمان نباید موجب بی توجهی به محتوای کتب درسی شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۳ - 2025 January 07
کد خبر: ۲۶۷۷۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، نشست خبری احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با موضوع هفته شوراهای آموزش و پرورش و همایش ملی تقدیر از شوراهای برتر سراسر کشور صبح امروز برگزار شد.

 

محمودزاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی، رسالتی تعیین کننده در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور دارد؛ گفت: این رسالت نیازمند نقش آفرینی ارکان متعددی در بدنه حاکمیت است و بدون حضور مردم و دیگر ذی‌نفعان تحقق این رسالت ممکن نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است گفت: نیروی انسانی آینده ما دانش آموزان هستند که امروز توسط معلمان هدایت و تربیت می‌شوند. رهبری هم چندین بار بر این نکته تاکید کردند که دستگاه آموزش و پرورش دستگاه انسان سازی و تولید کننده نیروی انسانی است.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شوراهای آموزش و پرورش با هدف همین موضوع و مشارکت دهی به همه فعالان عرصه آموزشی در سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرد. برنامه‌ریزی برای مسائل آموزشی تربیتی و فرهنگی، تمرکز زدایی و کاهش مرکز در آموزش و پرورش و تفویض اختیارات به استان‌ها و مدارس از همین سال ۱۳۷۲ در نظر مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود.

 

وی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش توانسته است بخشی از مشکلات نظام آموزشی کشور را شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه دهد گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم که بخشی از تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در شوراهای آموزش و پرورش صورت گیرد. خوشبختانه رئیس جمهور کشورمان هم عهد و توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند.

 

محمودزاده با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دارای دو بعد سخت‌افزار و نرم‌افزار است گفت: معمولاً توجه ما به بحث امکانات و سخت‌افزار و حقوق و دستمزد ما را از بخش توجه به نرم‌افزار و محتوای مطالب آموزش داده شده باز می‌دارد. اگر بحث فضای آموزشی حقوق و دستمزد، استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز هر ساله توسط آموزش و پرورش در بیرون از آموزش و پرورش حل نشود امکان اصلاح و پیشرفت نظام آموزشی کشور ممکن نیست.

 

وی با اشاره به همایش شوراهای آموزش و پرورش گفت: از ۲۴ دی همایشی با حضور اعضای شوراهای آموزش و پرورش، پانصد نفر از مراکز استان‌ها به صورت حضوری شرکت خواهند کرد و رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

 

محمودزاده با تاکید بر اینکه ۱۰ دستگاه و وزارتخانه در خصوص آموزش و پرورش وظایفی به عهده دارند گفت: بخشی از این وظایف توسط آموزش و پرورش پیگیری شد و بخش دیگر را در تلاشیم با رایزنی دستگاه‌ها محقق سازیم./ مهر

ارسال نظر