پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

بررسی راه‌های جبرانی تعطیلات مدارس

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به بررسی‌ها برای برگزاری کلاس جبرانی گفت:کاهش ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه منجر به ضعف در یادگیری مهارت‌های پایه می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۳ - 2025 January 13
کد خبر: ۲۶۸۳۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان به‌منظور جبران بخشی از زمان آموزش ازدست‌رفته به دلیل تعطیلات اخیر مدارس گفت: یکی از مسائل مهم این است که آیا دانش‌آموزان به اهداف تعیین‌شده برای هر دوره تحصیلی دست یافته‌اند؛ بنابراین، یکی از مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش این است که اطمینان حاصل شود یادگیری به‌طور کامل اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای کمک به ارتقای یادگیری طراحی شده که می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد و یکی از آن‌ها، برگزاری کلاس‌های جبرانی است.

 

حکیم‌زاده ادامه داد: برای هر دوره تحصیلی، با ارزیابی دقیق شرایط و نیاز به برنامه‌های درسی مکمل، اقدامات لازم در نظر گرفته می‌شود؛ هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و پس از ارزیابی دقیق، این برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در تلاشیم شرایطی ایجاد کنیم تا از فرصت‌های متنوع استفاده شود و دانش‌آموزان به دلیل تعطیلاتی که پیش می‌آید، دچار ضعف در یادگیری پایه نشوند. این موضوع به‌ویژه در دوره ابتدایی بسیار اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به طرح «حامی» گفت: این طرح با هدف تقویت مهارت سواد پایه طراحی شده است؛ تعطیلات متعدد ممکن است کل جریان یادگیری را با چالش جدی مواجه کند. طبیعی است که وزارت آموزش و پرورش حساسیت داشته باشد تا ساعت مصوب برنامه درسی در مدارس به‌طور کامل اجرا شود.

 

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است که کاهش ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه منجر به ضعف در یادگیری مهارت‌های پایه می‌شود؛ یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت یادگیری است و برای این منظور باید به راه‌های جایگزین فکر کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده