افزایش تعرفه پرستاران کلید خورد /پیشنهاد معافیت مالیات پلکانی پرستاران در بودجه ۱۴۰۵ عامل ضرب و شتم وحشیانه بانوان در باقرشهر دستگیر و راهی زندان شد + فیلم هوش مصنوعی، رایانه شما را از طریق تصاویر آنلاین هک می‌کند وضعیت استخدامی معلمان غیررسمی به زودی مشخص می‌شود + جزئیات سرعت طوفان سیستان برای دومین روز متوالی از ۱۰۰ کیلومتر گذشت فراخوان استخدام نیروی متخصص در آزمایشگاه‌های پلیس آگاهی فراخوان شناسایی متخصصان مالی برای هیات مدیره‌های شستا زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شد + ظرفیت جذب اجرای ماینکرفت با هوش مصنوعی در مرورگر اطلاعیه سری سوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۴ خشکسالی پرده از ۴۰ گور ۲۰۰۰ ساله برداشت پذیرش دانشجوی پزشکی فقط از طریق آزمون سراسری امکان‌پذیر است/هشدار به کلاهبرداری‌های مجازی حبس، شلاق و انفصال از خدمت برای یک کارمند در یزد مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۴ برای بار سوم تمدید شد دادستان فارس: افراد هنجارشکن و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم در باغ جنت شیراز تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از چهارشنبه

انتقال تدریجی اتوبوس‌های برقی‌ چینی به تهران از امشب

روند انتقال ۱۷۹ اتوبوس برقی چینی که بخشی از آنها از ۲ ماه و نیم گذشته در گمرک بندرعباس بود از امشب آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 January 20
کد خبر: ۲۶۸۹۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، اتوبوسرانی شهر تهران به عنوان یکی از بخش های مهم حمل و نقل عمومی در پایتخت، می تواند نقش کلیدی در کاهش مشکلات ترافیکی و افزایش سهولت تردد روزانه شهروندان ایفا کند اما متأسفانه روند رو به بهبود وضعیت اتوبوسها با روی کار آمدن دوره پنجم مدیریت شهری از سال 96 با پسرفت مواجه شد و به تدریج هزاران اتوبوس فرسوده و نیازمند تعمیر راهی توقفگاه های شهر تهران شدند.

 

وضعیت بحرانی اتوبوسرانی مسئولان فعلی شهر تهران را برآن داشت تا برای جبران پسرفت های حوزه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی، آستین ها را بالا بزنند؛ بنابراین نوسازی و بازسازی ناوگان به یکی از اولویت های جدی مدیریت شهری تبدیل شد.  

 

بر این اساس، شورای شهر تهران حدود نیمی از بودجه سالانه شهرداری را به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص داد و  شهرداری قرارداد تأمین 2500 دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی و 2500 دستگاه اتوبوس برقی با چین را منعقد کرد.

 

البته تهران به حدود 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما اکنون با اقدامات مدیریت شهری، 1000 اتوبوس فعال در دوره گذشته مدیریت شهری به حدود 3000 دستگاه از طریق نوسازی و اورهال افزایش یافته است.

 

از قرارداد 2500 دستگاهی که با تولیدکنندگان داخلی امضا و از سال گذشته اجرایی شد، تا نیمه نخست امسال بیش از 500 دستگاه اتوبوس دریافت شده و احتمالا در فرصت باقی از سال جاری، طبق قول خودروسازان، این رقم به 1000 دستگاه خواهد رسید. 

 

از محل قرارداد شهرداری تهران با چین نیز با همه سنگ اندازی ها و ممانعت هایی که در مسیر تحقق قرارداد ایجاد شد، تعدادی از اتوبوس ها به کشور رسید اما با وجود نیاز مبرم شهر تهران به اتوبوس، در گمرگ بندرعباس  معطل انجام امور پیش از ترخیص بودند.

 

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: 119 دستگاه اتوبوس برقی حدود 2 ماه و نیم گذشته و 60 دستگاه دیگر نیز حدود 3 هفته قبل به گمرک بندرعباس رسیده است. 

 

وی ادامه داد: مجموعاٌ 179 دستگاه اتوبوس برقی معطل ارزش‌گذاری گمرک بودند این در حالی است که پیش فاکتور خرید اتوبوس ها از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه شده بود.

 

احمد قیومی؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز اظهار کرد: از مرحله ارزش‌گذاری اتوبوس‌ها عبور کرده‌ایم و از امشب انتقال اتوبوس‌ها به تهران با 6 دستگاه آغاز می‌شود؛ در ادامه این روند، روزانه حدود 10 دستگاه بارگیری می‌شود و فکر می‌کنم تا دهه فجر همه اتوبوس‌ها به تهران برسند. 

 

اگرچه این انتظار وجود داشت که با توجه به مشکلات حوزه اتوبوسرانی در تهران، مسئولان مربوطه در گمرک با همکاری بیشتر، زمینه ورود سریعتر  اتوبوس‌ها  به تهران را فراهم‌ کنند اما عبور از مرحله ارزش‌گذاری اتوبوس‌ها نویدبخش سرعت گرفتن انتقال سایر اتوبوس‌های  چینی به تهران و تحقق وعده‌های مدیران شهری مبنی بر افزایش ناوگان اتوبوسرانی است. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار