رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال فایننشال تایمز: هوش مصنوعی جای زبان دوم را نمی‌گیرد

لزوم توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در مدارس

معاون وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس تراز به نیازهای فردی دانش‌آموزان توجه دارند تا استعدادهای خود را شکوفا کرده و به شهروندان مسئولیت‌پذیر تبدیل شوند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 03
کد خبر: ۲۷۰۱۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست کیفیت‌بخشی به آموزش که با حضور رئیس جمهور، معاونین و مدیران ستادی در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تأکید بر این‌که مدرسه در تراز سند تحول بنیادین را با چشم انداز ایجاد محیطی پویا، خلّاق و یادگیرنده با مشارکت دانش آموزان باید راه‌اندازی کرد، گفت: بناست در این مدرسه با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی، فناوری‌های روز به برنامه درسی غنی به پرورش تفکر انتقادی، خلاقیت و مهارت های حل مسأله دانش آموزان پرداخته شود .

 

وی ادامه داد: مدارس تراز باید به نیازهای فردی دانش‌آموزان توجه کند تا استعدادهای خود را شکوفا کرده و به شهروندان مسئولیت‌پذیر تبدیل شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ویژگی‌های مدرسه تراز سند تحول بنیادین اشاره و اظهار کرد: یادگیری فعال، توجه به تفاوت‌های فردی، استفاده از فناوری‌های نوین و تربیت اسلامی و ... از مهم ترین آنها محسوب می‌شود.

 

وی به طراحی اقدامات اجرایی لازم در ذیل برنامه رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سناریوی اجرای برنامه درسی را طراحی کردیم و برای انجام این مهم شهر قدس به عنوان پایلوت تعیین شده و آمار نیروی انسانی، فضا وتجهیزات آن نیز احصا شده است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این که تمامی مدارس ابتدایی شهر قدس در طرح مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین قرار می‌گیرند، گفت: در این راستا شبکه‌ای از معلمان و مدیران شهر قدس به عنوان پایلوت کشوری ایجاد شده است و با تشکیل کارگروه ویژه استانی در اداره کل شهرستان‌های استان تهران به دنبال توانمندسازی معلمان با رویکرد اصلاح روش‌های آموزش هستیم.

 

وی ادامه داد: در این مدل، اینفوگرافی و محتوای آموزشی با موضوع روش‌های فعال تدریس طراحی و  محتوای آموزشی ویژه اولیا نیز تدوین شده است.

 

وی به اقدامات دیگر در این زمینه اشاره کرد و افزود: بازبینی سرفصل‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های مشترک بانمایندگان اداره کل شهرستان‌های تهران و احصای منابع علمی معتبر از تجربیات از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است .

 

حکیم‌زاده با اشاره به تحصیل 2033 دانش آموز اتباع در شهر قدس، بیان کرد: اسکن کاملی از وضعیت آموزشی آنان را احصا و وضعیت بازماندگان از تحصیل، ترک تحصیل و دانش‌آموزان تکرار پایه را نیز بررسی و احصا کرده‌ایم. 

 

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، ضمن احصای تجهیزات مورد نیاز درون مدرسه  تاکنون حدود 18 کارگاه مجازی و 25 کارگاه حضوری برگزار کردیم.

 

وی با اشاره به برگزاری  جلساتی برای نحوه انجام جشنواره‌های متنوع تحول در محیط‌های یادگیری، گفت: شکل لباس معلم تا دانش آموز و زیباسازی کلاس‌های درس و پیگیری برگزاری جشنواره بازی و یادگیری از محورهای برگزاری این جشنواره خواهد بود .

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اقدامات انجام شده در سراسر کشور در این باره اشاره کرد و گفت: در موضوع بازبینی سرفصل‌های آموزشی، سه بخش را در دستور کار قرار دادیم. شایستگی‌های پایه و خودتوسعه‌ای معلمان، تقویت محیط های یادگیری، شایستگی‌های فناورانه ودیجیتال و استفاده از تجارب نظام پیشرو در این مسیر با رویکرد تکنیک‌های خُرد برای معلمان در نظر گرفتیم. 

 

حکیم‌زاده افزود: برای توانمندسازی معلمان نیز تصمیم داریم تا تولیدات مشترک معاونت ابتدایی و سازمان پژوهش استفاده کنیم. همچنین در این مسیر از روش‌های ترکیبی برای بکارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شده است./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار