ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

آموزش و پرورش: ۵ تا ۷ درصد دانش‌آموزان پایه نهم، به دهم نمی‌روند

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، گفت: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 14
کد خبر: ۲۷۱۰۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، عباس بیات با بیان اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از بند‌های برنامه هفتم توسعه است که در آن برنامه درسی خاص برای برگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل در حال انجام است، گفت: یکی از رویکرد‌های جدی بحث مهارت آموزی است که از طریق تقویت و توسعه مهارت آموزی بتوانیم مسیر دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند یا به مدرسه نمی‌آیند را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که دانش‌آموز به مدرسه نمی‌آیند بخاطر اشتغالشان است، افزود: در آیین‌نامه تقویم مهارت‌آموزی، یکی از بحث‌های دیده شده این است که اگر دانش‌آموزی در بیرون از فضای مدرسه در حال کار است، تجارب شغلی‌اش ارزیابی شود که یکی از مسیر‌هایی است که کمک می‌کند بچه‌ها به مسیر مدرسه برگردند. یعنی در آیین نامه تقویت و توسعه از شورای عالی آموزش و پرورش خواسته شده به این آیین‌نامه ارزشیابی، تجارب بیرون دانش‌آموزان را تزریق کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ناظر به برنامه هفتم یک برنامه ویژه‌ای برای آموزش رشته‌های ۹۰۰ ساعته در هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این شرایط با یک سال کمتر یا کاهش ساعت تدریس و ساعت برنامه هفتگی کمتر، بچه‌ها می‌توانند جذب رشته‌ها شوند و در مدرسه بمانند.

بیات با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، عنوان کرد: در استان‌های مختلف این آمار متفاوت است و از ۲ تا ۱۰ درصدمتغیر است؛ اما میانگین کشوری ۵ تا ۷ درصد است.

وی اظهار کرد: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر