هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری

جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد معلم دبستانی که در یکی از مدارس شهرری به چند دانش‌آموز تعرض کرده، در سال ۱۳۹۹ از طریق آزمون استخدامی جذب شده و در سال تحصیلی جاری شکایت‌هایی از او مبنی بر تنبیه بدنی دانش‌آموزان انجام شده بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 13
کد خبر: ۲۷۵۵۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، تعرض معلم دبستانی در شهرری، زنگ خطر بی‌توجهی به سلامت روان و شخصیت متقاضیان شغل معلمی را به صدا درآورد.

انتشار خبری تلخ از سوی یکی از رسانه‌ها درباره تعرض یک معلم به چند دانش‌آموز پسر در دبستانی در محدوده دولت‌آباد شهرری، بار دیگر جامعه را نسبت به امنیت روانی دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی نگران کرد.

براساس پیگیری‌ها از وزارت آموزش و پرورش، این اتفاق در اوایل سال تحصیلی جاری رخ داده و منجر به اخراج معلم خاطی شده است.

این معلم که در سال ۱۳۹۹ از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شده بود، سابقه بدرفتاری و تنبیه بدنی دانش‌آموزان را داشته است؛ موضوعی که خانواده‌ها بار‌ها به مدیر مدرسه هشدار داده بودند، اما با بی توجهی از سوی مدرسه همراه شد تا آنکه در نمازخانه مدرسه، تعرض به چند نفر از دانش‌آموز رخ داد و والدین ماجرا را به مدیر مدرسه اطلاع دادند.

به دنبال گزارش والدین، پرونده به حراست و گزینش آموزش و پرورش منتقل و نهایتاً منجر به اخراج معلم خاطی شد. با این حال، مسئولان تاکید کرده‌اند که این فرد از مسیر رسمی گزینش عبور کرده و حتی ظاهری موجه داشته است.

حادثه اخیر در فضای نمازخانه مدرسه رخ داده؛ فضایی که معمولاً فاقد دوربین است. این پرسش بار دیگر مطرح شده که آیا نصب دوربین‌های نظارتی در محیط‌های عمومی مدارس و کلاس درس می‌تواند در پیشگیری از تخلفات احتمالی نقش ایفا کند؟ هرچند رعایت حریم خصوصی دانش‌آموزان اهمیت بالایی دارد، اما نظارت هوشمندانه در فضا‌های عمومی مدارس و کلاس درس می‌تواند به بازدارندگی، افزایش امنیت و شفاف‌سازی رخداد‌های احتمالی کمک کند.

مطابق قانون، در مواردی که حقوق عمومی و اجتماعی در خطر قرار گرفته، فرد آسیب‌دیده امکان یا تمایل به طرح شکایت شخصی ندارد (همچون کودکان)، موضوع دارای ابعاد اجتماعی، رسانه‌ای و روانی گسترده است، دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به موضوع وارد شود.

با توجه به جنبه عمومی جرم و آثار روانی و اجتماعی آن بر دانش‌آموزان، خانواده‌ها و افکار عمومی، انتظار می‌رود دادستان به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود کرده و رسیدگی قضایی به این پرونده را در دستور کار قرار دهد./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار