قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ + جدول آغاز مسدودسازی کارت‌های بازرگانی فاقد اعتبار + جزئیات حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد اعتبار جدید کالابرگ الکترونیکی در اختیار دهک‌های درآمدی میانی آمارهای عجیب از صادرات میلیون ها دلار کالای اساسی بدون برگشت ارز موقتا ترمز واردات گوشی لوکس از مسیر مسافری کشیده شد

پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان به ۸۰ درصد پیشرفت رسید/ بهره‌برداری تا پایان سال

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان بازدید میدانی به عمل آورد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 April 30
کد خبر: ۲۷۶۸۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ به همراه سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، از پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان بازدید میدانی به عمل آورد.

 سردار سلامی در حاشیه این بازدید، با اشاره به ویژگی‌های فنی و موقعیت ژئوپلیتیکی این مسیر ریلی گفت: این پروژه به طول تقریبی ۷۳۰ کیلومتر، با عبور از مناطق بسیار دشوار و پیچیده جغرافیایی، شامل ده‌ها پل و تونل بزرگ، یکی از پروژه‌های فنی پیچیده کشور محسوب می‌شود. خوشبختانه، پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده و تلاش جهادی شبانه‌روزی تیم‌های اجرایی، نویدبخش بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری است.
وی افزود: تکمیل این مسیر و اتصال آن به سرخس، عملاً کریدور شرقی کشور را از جنوب تا شمال پیوسته کرده و جمهوری اسلامی ایران را به حلقه واسط میان آسیای میانه و آب‌های آزاد دریای عمان و خلیج فارس تبدیل می‌کند؛ این یعنی شکل‌گیری یک گذرگاه اقتصادی استراتژیک و اثرگذار که از آن به‌عنوان یکی از شاهکارهای سازندگی کشور می‌توان یاد کرد./ایلنا

مشخصات کلی پروژه

طول مسیر بدون واریانت: ۶۰۹ کیلومتر

طول مسیر با واریانت: ۶۳۱ کیلومتر

طول با احتساب ایستگاه‌ها: ۷۳۶ کیلومتر

تعداد پل‌های خاص: ۱۳۸ دستگاه پل خاص

تعداد تقاطعات: ۶۳ دستگاه تقاطع

تعداد تونل‌ها: ۳۹ دستگاه تونل

طویل‌ترین پل: پل کیلومتر

۳۲۳+۲۲۰ به طول ۵۴۰ متر

طویل‌ترین تقاطع: تقاطع کیلومتر

۹۷۴+۴۵۹ به طول ۹۰ متر

طویل‌ترین تونل: تونل شماره ۹

قطعه ۶ الف - ۲۳۷۳ متر

تعداد ایستگاه‌ها: ۳۳ ایستگاه

تعداد ایستگاه تشکیلاتی: یک ایستگاه، کیلومتر  ۴۵۰+۱۸

تعداد ایستگاه درجه ۲: ۵ ایستگاه

(جیگولی - خاش - ایرانشهر - نیکشهر - چابهار)

مبلغ اولیه طرح: ۲۰۴۱ میلیارد تومان

ارسال نظر
آخرین اخبار