ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

بازگشت کرونا/ وزارت بهداشت از افزایش موارد ابتلا خبر داد

بازگشت کرونا/ وزارت بهداشت از افزایش موارد ابتلا خبر داد معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها از افزایش ابتلا به کرونا خبر داد و بر لزوم تشدید اقدامات مراقبتی در برابر بیماری‌های حاد تنفسی، به‌ویژه کرونا تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 10
کد خبر: ۲۷۷۶۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر لزوم تشدید اقدامات مراقبتی در برابر بیماری‌های حاد تنفسی، به‌ویژه کووید-۱۹ و آنفلوانزا، تأکید کرد.

در نامه علیرضا رئیسی آمده است: با وجود اعلام پایان وضعیت اضطراری بیماری کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت، رصدهای صورت‌گرفته در سامانه‌های دیده‌وری و مراقبت غیردیده‌وری کشور حاکی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر است. همچنین روند گردش ویروس‌های تنفسی در کشور همچنان ادامه دارد.

بر این اساس، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور خواسته است تا ضمن اجرای اقدامات مراقبتی و آموزشی، گزارش عملکرد دوره‌ای خود را به مرکز مربوطه ارسال نمایند.

در این نامه بر ضرورت استفاده صحیح و مستمر از ماسک به‌ویژه در فضاهای بسته و پرجمعیت تأکید شده است. همچنین پایش منظم اماکن تجمعی نظیر مدارس، زندان‌ها و آسایشگاه‌ها از نظر رعایت ضوابط بهداشتی مورد تأکید قرار گرفته است.

ترویج فرهنگ خودمراقبتی و رعایت آداب تنفسی در سطح جامعه از دیگر محورهای مورد توجه بوده و بازآموزی کادر بهداشتی و اجرای برنامه‌های آموزش عمومی و تخصصی برای پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی نیز ضروری عنوان شده است.

در این نامه همچنین بر جلب مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه‌های سلامت در سطوح مختلف کشور تأکید شده و استفاده از رسانه‌های محلی برای اطلاع‌رسانی هدفمند با رعایت اصول ارتباطات خطر، از دیگر موارد مطرح‌شده است.

بهره‌گیری از ظرفیت مساجد، روحانیون و مبلغان مذهبی برای انتقال پیام‌های بهداشتی به عموم مردم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرده است که با توجه به تداوم گردش جهانی ویروس‌های تنفسی، رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی در مراسم و تجمعات گسترده از جمله حج و اربعین الزامی است.

در نامه رئیسی همچنین، اجرای نظام مراقبت سندرمیک برای شناسایی سریع و به‌موقع موارد مشکوک، به‌ویژه در مبادی مرزی کشور، در چارچوب سند مرزبانی زیستی، از اولویت‌های ضروری حوزه بهداشت عنوان شده است./تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار