خسارت این 4 سال را چه کسی می‌پردازد آقای واعظی؟!-راهبرد معاصر
پاسدار محمدرضا نقدی: هیچ خونی در سوریه هدر نرفته / باید خود را برای حوادث بزرگ آماده کنیم آیت‌الله نوری همدانی: ایران ام‌القرای جهان اسلام است/ حفظ‌ ام‌القراء از اوجب واجبات است مشاور عملیات سپاه: وعده صادق ۳ بلاشک انجام می‌شود/ اسرائیل در انتظاری فرسایشی اسیر شده است تقدیم فراز‌هایی از دیدگاه‌های رهبر انقلاب درباره حضرت مسیح (ع) به پاپ نشست سران قوا با موضوع مدیریت بازار ارز فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیرو‌های مسلح مانع هرگونه تعرض به خاک ایران اسلامی خواهند شد وزارت کشور: انتخابات شورا‌ها سال آینده برگزار می‌شود در هفدهمین جلسه رسیدگی به پرونده چای دبش چه گذشت؟ احتمال تمدید فعالیت شورا‌های ششم قوت گرفت / شورا‌ها چندساله می‌شود؟ تصویری از دیدار سردار سلیمانی و خانواده اش با رهبر انقلاب + عکس علم الهدی: جریان دیگری را در عرصه مقاومت شکل خواهیم داد پاسخ نبویان، نماینده تهران به اعتراض رسایی: دبیرخانه شورای امنیت، ابلاغ قانون حجاب را به تعویق انداخته است خطیب نمازجمعه تهران: افزایش قیمت دلار و تضعیف ارزش پول ملی خطری جدی است زینب سلیمانی: مسئولان بخشی از وفاداری مردم را با تلاش و پیگیری‌های خود جبران کنند مداح وحدت‌شکن تحت پیگرد قضایی قرار گرفت
نمی‌خواهیم واردکننده بنزین شویم

خسارت این 4 سال را چه کسی می‌پردازد آقای واعظی؟!

رئیس‌دفتر رئیس ‌جمهور در توجیه سهمیه‌بندی مجدد و افزایش قیمت بنزین می‌گوید: «نمی‌خواهیم واردکننده بنزین شویم.»
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 24
کد خبر: ۲۸۷۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمود واعظی اظهار داشت: «این تصمیم دو عایدی برای دولت دارد؛ یکی اینکه در شرایط قبل به‌دلیل ارزان بودن قیمت بنزین، مصرف بنزین به سرعت در حال افزایش بود و در صورتی که آن روند طی می‌شد، ما به نقطه‌ای می‌رسیدیم که باید واردکننده بنزین می‌شدیم و ما نمی‌خواستیم به جایی برسیم که مجددا واردکننده بنزین شویم.» واعظی در این باره ادامه داد: «از طرف دیگر در گرانی‌های اخیر اقشار گسترده‌ای از کشور تحت فشار بودند. در این راستا مجبود بودیم از کسانی که وضع مالی بهتری دارند و از بنزین بیشتری استفاده می‌کنند، بگیریم و به کسانی بدهیم که یا اصلا از بنزین استفاده نمی‌کنند یا کمتر استفاده می‌کنند.»

 

اظهارات واعظی در حالی است که چهار سال قبل، برخی مدیران ارشد دولتی به همراه نشریات اجاره‌ای، تبلیغات پرحجمی را درباره ضرورت و واردات بنزین به راه انداختند و در کنار آن، حذف سهمیه‌بندی بنزین و تثبیت قیمت آن را برای چهار سال متوالی توجیه کردند؟! خروجی این روند، رشد شتابان مصرف و افزایش بی‌رویه قاچاق سوخت بود که ده‌ها هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد و اکنون باید پرسید اگر سیاست اخیر دولت در بازگشت به سهمیه‌بندی مصرف سوخت درست بوده، چرا در 4 سال گذشته علیه این اقدام درست بدگویی شد و به مردم خسارت وارد گردید و اکنون با تحمیل مجدد هزینه به اقتصاد و امنیت کشور، دوباره باید همان سیاست را به اجرا گذاشت.

 

یادآور می‌شود یکی از دلایل حذف سهمیه‌بندی بنزین در سال 94، القای گشایش اقتصادی به‌واسطه برجام بود و حال آنکه در حقیقت با این کار، امکانات پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بزرگ ملی از کشور سوخت و دود هوا شد.

 

منبع: روزنامه کارگزاران سازندگی

ارسال نظر