ناگفته‌هایی از جنگ ۱۲ روزه / ایران چگونه بر ریز پرنده‌ها غلبه کرد؟ / سخنگوی سپاه: دشمن امروز در شرایط جنگی قرار ندارد ادعای یک نماینده مجلس: تلگرام به زودی رفع فیلتر می‌شود تازه‌ترین خبر از طرح ساماندهی کارکنان دولت / نیرو‌های شرکتی تعیین تکلیف شدند؟ سخنگوی سپاه: در ترور شهید هنیه خراب‌کاری در کار نبود / محل شهادت وی اقامتگاه نیروی قدس در کاخ سعدآباد بود + ویدئو سردار وحیدی: دشمنان جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارند؛ امنیت در مرز‌های آبی برقرار است شفاف‌سازی مشاور فرمانده کل سپاه از اهداف عملیات‌های وعده صادق/ طائب: امروز نسل زد می‌گوید چرا موشک کمتر می‌خرید؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه صادر کرد پاسخ فضائلی به شایعات هتل بوداپست بررسی مجدد آخرین وضعیت تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی مجلس شهادت ۲ بسیجی در محور زاهدان-خاش + عکس و جزییات  زنگنه: تعاملات بانکی و تجاری ایران و روسیه باید چندبرابر شود اف‌بی‌آی از خنثی سازی حمله تروریستی خبر داد مهاجرانی: ما این همه جشن ملی داریم، هالووین کجا بود؟ امانی: دشمن صهیونیستی به دنبال اختلاف‌افکنی میان ملت‌های منطقه است عراقچی: دیپلمات‌ها با اتکا به نیروهای مسلح در میدان‌ها حضور می‌یابند
وزیر اسبق بازرگانی:

افزایش شبانه و مخفیانه بنزین توسط دولت اشتباه بود

وزیر اسبق بازرگانی گفت: افزایش قیمت بنزین به‌صورت شبانه و مخفیانه تصمیم غلطی از سوی دولت بود، این طرح نیازمند زمینه‌سازی و اقناع افکار عمومی در کشور بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 26
کد خبر: ۲۸۹۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ یحیی آل‌اسحاق  با اشاره به تصمیم دولت در افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: «میزان مصرف بنزین در کشور نسبت به کل جهان غیر عادی است و بنا بر آمارهای ارائه شده دو برابر میانگین‌های جهانی سوخت در کشور مصرف می‌شود که هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند».

 

وزیر اسبق بازرگانی با تصریح اینکه یارانه ارائه شده به بنزین ۹ برابر بودجه طرح‌های عمرانی است، گفت: «مصرف بالای سوخت هزینه‌‌های دیگری هم برای کشور دارد که از جمله می‌توان به آلودگی هوا و محیط زیست و به خطر افتادن سلامت مردم اشاره کرد».

 

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می‌شود، تأکید کرد: «تفاوت قیمت بنزین کشورهای همسایه با ایران به طور میانگین بین ۲ تا ۶ برابر است و این موضوع سبب افزایش قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شده است».

 

آل‌اسحاق با انتقاد از اینکه خلاف سیاست‌های نظام، یارانه‌های بنزین بیشتر به دهک‌های بالای جامعه و خودروداران اختصاص یافته بود،‌ بیان کرد: «خانواده‌هایی که قدرت خرید خودرو ندارند از یارانه سوخت محروم هستند».

 

وزیر اسبق بازرگانی افزود: «در برنامه پنجم توسعه قرار بود نرخ حامل‌های انرژی به صورت سالیانه ۱۰ درصد با شیب ملایم افزایش یابد تا اثرات منفی آن به حداقل برسد تا اقتصاد کشور با شوک مواجه نشود».

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: «متأسفانه برخی مسئولان به‌دلیل در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت با تصویب مصوبه‌ای در مجلس، از افزایش قیمت بنزین به صورت سالانه خودداری کردند و با افزایش یکباره قیمت شوک بزرگی به اقتصاد وارد کردند».

 

وی افزود: «افزایش قیمت بنزین به صورت شبانه و مخفیانه تصمیم غلطی از سوی دولت بود، این طرح نیازمند زمینه سازی و اقناع افکار عمومی در کشور بود».

 

وزیر اسبق بازرگانی بیان کرد: «تصمیم افزایش قیمت بنزین در این برهه از زمان و در شرایطی که اتفاقات عراق و لبنان و سوء‌استفاده کشوری‌های خارجی در این کشور منجر به آشوب در منظقه شده است، جای تأمل دارد».

 

وی افزود: «فرمایشات رهبری برای حل این مشکل گره‌گشا بود و از سوی دیگر درایت مردم با وجود تمامی مشکلات نعمت بزرگی برای نجات کشور از این بحران بود».

 

آل اسحاق خاطرنشان کرد: «دولت باید ضمن افزایش نظارت بر بازار، تمام تلاش خود را صرف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار کشور کند».

منبع: آنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار