پس از لندن، لاهه هلند نیز هدف حمله تروریستی قرار گرفت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پس از لندن، لاهه هلند نیز هدف حمله تروریستی قرار گرفت

ساعاتی پس از حمله تروریستی در لاندن بریج لندن؛ لاهه هلند نیز شاهد حمله یک مرد چاقو بدست به عابرین پیاده بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 30
کد خبر: ۲۹۲۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ هشت سال از زمان جنگ داخلی سوریه می گذرد، جنگی که مجال مناسبی را برای تروریست ها از اقصی نقاط جهان فراهم اورد تا در این کشور و ذیل پرچم داعش گردهم آیند. در این میان کشورهای اروپایی و غیر اروپایی که در تلاش برای سقوط دولت بشار اسد نقش بسزایی ایفا نمودند، خود گرفتار بحران وسیع مهاجران و تروریست های تکفیری گردیدند، بحرانی که تا به امروز تداوم یافته و به لندن و پاریس نیز سرایت نموده است.

 

ساعاتی پس از حمله یک مرد به عابران در محله لاندن بریج لندن، رخدادی مشابه در لاهه هلند صورت پذیرفت. پلیس هلند شامگاه جمعه از زخمی شدن چند نفر در پی حمله با سلاح سرد در شهر لاهه این کشور خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، پلیس هلند اعلام کرد که در پی این حادثه نیروهای امنیتی در محل حادثه واقع در خیابان «گروت ماکسترات» در مرکز شهر لاهه مستقر شدند. در پی این حادثه نیروهای امنیتی خیابان مذکور را تحت محاصره گرفته اند.

 

پلیس هلند با اعلام اینکه در این حمله دست کم سه نفر زخمی شدند، گفت که در جستجوی فردی ۴۵ تا ۵۰ ساله با لباس ورزشی خاکستری رنگ است.

 

رسانه های هلندی بامداد شنبه می گویند که قرائنی که نشان دهد این حادثه ناشی از یک اقدام تروریستی است، وجود ندارد.

 

این در حالی است که روز جمعه نیروهای پلیس شهر لندن پایتخت انگلیس نیز طی تیراندازی بر روی پل لاندن بریج، فردی مظنون به حمله با سلاح سرد را زمین‌گیر کردند.

 

دادستانی هلند نیز روز سه شنبه گذشته از بازداشت ۲ نفر به اتهام تلاش برای حمله انتحاری خبر داد. دادستانی هلند اعلام کرد: ۲ مَرد به اتهام آماده شدن برای حمله با جلیقه‌ های انفجاری در این کشور بازداشت شده اند.

 

بر اساس اعلام دادستانی هلند، این ۲ مَرد که ۲۰ ساله و ۳۴ ساله و ساکن شهر «زوئترمیر» هستند، بعد از هشدار اداره اطلاعات این کشور بازداشت شده اند.

 

تا کنون اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

 

لندن پایتخت انگلیس نیز روز جمعه شاهد حمله یک فرد مهاجم بود. پلیس لندن عصر جمعه اعلام کرد: فرد مهاجمی که با سلاح سرد به مردم حمله کرده بود توسط ماموران در محل حادثه کشته شد.

 

نشریه گاردین در گزارشی عنوان کرد که در جریان حمله فرد مهاجم دو نفر کشته و تعدادی زخمی شده‌اند. پس از آن بود که به گفته این نشریه ماموران پلیس وارد عمل شده و او را به ضرب گلوله کشتند.

 

«نیل باسو» کمیسر ارشد پلیس لندن که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، این حادثه را تروریستی اعلام و تائید کرد تعدادی در این ماجرا مجروح شده‌اند.

 

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته و گفته می‌شود که ضارب در این عملیات تنها بوده است.

 

نخست وزیر انگلیس با اشاره به تحقیقات پلیس درباره حمله تروریستی لندن بریج، تصریح کرد: «آنهایی که در این جنایت دست داشتند، محاکمه خواهند شد».

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار