آمار تحصیلات، جنسیت و پیرترین و جوانترین نامزدهای انتخابات-راهبرد معاصر

آمار تحصیلات، جنسیت و پیرترین و جوانترین نامزدهای انتخابات

تا پایان چهارمین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، 4781 نفر نامزد حضور در انتخابات شده اند که از این تعداد 88 درصد را مردان و 12 درصد را زنان تشکیل می دهند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 05
کد خبر: ۲۹۸۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح روز دهم آذرماه و با دستور وزیر کشور آغاز شد.

 

ثبت‌ نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه ها، کنسولگری ها یا نمایندگی‌ های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صورت می پذیرد.

 

داوطلبان این انتخابات تا 16 آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به مدت 10 ساعت است.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با پایان چهارمین روز ثبت نام نامزدها گفت: ۴ هزار و ۷۸۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس تا ساعت ۱۸روز چهارشنبه نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۸۸ درصد مرد و ۱۲زن هستند.

 

سیداسماعیل موسوی با حضور در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین آمار در چهار روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در یازدهمین دوره، افزود: جوانترین داوطلب امروز با ۳۰ سال سن و مسن ترین داوطلب با ۷۴ سال و ۷ روز ثبت نام کرد.

 

وی اضافه کرد: ۴ درصد از داوطلبان تحصیلات حوزی دارند، ۱۳ درصد در مقطع دکتری، ۷۷ درصد کارشناسی ارشد و مابقی تحصیلات لیسانس و کمتر از آن دارند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این که استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین میزان داوطلبی را در چند روز اخیر دارند یادآور شد: ۳ نفر هم از خارج از کشور توسط همکاران ما در وزارت خارجه ثبت نام کردند که امروز مدارک آنها برای رسیدگی به وزارت کشور ارسال شد.

 

موسوی گفت: متوسط رقابت برای هر کرسی تا این لحظه ۱۶ نفر است که عدد قابل توجهی است. ۲۹۰ کرسی در مجلس داریم که ۴ هزار و ۷۸۱ نفر تاکنون برای رسیدن به این کرسی ها ثبت نام کردند.

 

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ۶۰ درصد هیات‌های اجرایی سراسر کشور تشکیل شده است و سایر هیات‌های اجرایی نیز در دو روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

 

مدرک تحصیلی همچنان مشکل داوطلبان کاندیداتوری مجلس است

معاون سیاسی فرماندار و دبیر هیات اجرایی انتخابات حوزه تهران گفت: «کسانی که اصل مدرک تحصیلی خود را ندارند، باید تاییدیه داشته باشند.»

 

نظام ملکشاهی در جمع خبرنگاران در ستاد فرمانداری تهران اظهار کرد: در حوزه انتخابیه تهران کل آمار داوطلبان در پایان این چهار روز و در مجموع ١١٠٠ نفر بود که مدارک خود را ارائه دادند. از این آمار ٢۵ درصد زن و ٧۵ درصد مرد بودند.

 

ملکشاهی درباره آمار ثبت نامی در روز چهارم توضیح داد: ٣۴٢ مراجعه‌کننده داشتیم که ١۶ درصد زن و ٨۴ درصد مرد و ٢ نفر اقلیت دینی داشتیم. در حوزه انتخابیه تهران امروز هیات اجرایی اقلیت های دینی تشکیل شد.

 

او با اشاره به تحصیلات داوطلبان تصریح کرد: تحصیلات این عزیزان ۵٧ نفر دکتری، ٢٣٩ فوق لیسانس، ١٨ حوزوی و ١١ نفر هم لیسانس داشتند. امروز ١٧ و نیم درصد هم جانبازان ثبت نام کردند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تهران ادامه داد: پیرترین و جوان‌ترین داوطلبان این دوره از انتخابات تا کنون ٣٠ و ٧٣ سال بوده اند.

 

او در پایان با اشاره به مشکلات عمده ثبت نامی‌ها گفت: از روز اول بحث مدارک تحصیلی مطرح بود زیرا اصل مدرک را به همراه نداشتند. کسانی که اصل مدرک را ندارند باید تاییدیه داشته باشند. همچنین بحث دیگر کارت ملی است. کسانی که کارت ملی هوشمند به همراه ندارند، باید برگه ثبت نام ثبت احوال را داشته باشند.

 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه دوم اسفند امسال برگزار می شود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده