حاجی میرزایی: قرص های مشکوک در فرآیند تولید در کیک ها قرار داده نشده است-راهبرد معاصر

حاجی میرزایی: قرص های مشکوک در فرآیند تولید در کیک ها قرار داده نشده است

وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به وجود برخی قرص های مشکوک در کیک های توزیع شده در مدارس اظهار داشت: در برخی استان‌ها داخل بعضی از کیک‌ها، قرص‌هایی قرار داده شده بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار در فرآیند تولید اتفاق نیفتاده بود چرا تغییر شکل و رنگ نداشته‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 14
کد خبر: ۳۰۷۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسئله قرار داده شدن قرص های مشکوک در برخی کیک های توزیع در سراسر کشور این روزها به جنجالی ترین خبر اجتماعی تبدیل شده است. "قرص‌های مشکوک در کیک" هشتکی است که این روزها چه در فضای مجازی و چه رسانه‌های داخلی و خارجی بازدید زیادی را به خود گرفته است. موضوعی که سید محمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این گونه آن را تایید کرده است: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این تصاویر که از یک هفته پیش در فضای مجازی پخش شده مربوط به پیدا شدن قرص در میان کیک خوراکی متعلق به دانش‌آموزان در مدارس جنوب استان است.

 

طی چند روز اخیر گزارش‌ها و عکس‌هایی در فضای مجازی منتشرشده که حکایت از وجود قرص‌هایی درون کیک‌هایی دارد که چند دانش‌آموز برای تغذیه به مدرسه برده بودند. آنچه که در فضای مجازی دست به دست شده دلالیت بر این دارد که به تمام مدارس بخشنامه شده از این کیک‌ها که آلوده به قرص‌های خطرناک هستند استفاده نشود که این موضوع توسط وزارت آموزش‌وپرورش تکذیب شد.

 

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی که در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ برگزار شد، درباره قرص‌های مخفی در کیک‌ها که برخی دانش‌آموزان در بعضی استان‌ها هنگام مصرف تغذیه در زنگ تفریح، متوجه آن شده بودند، اظهار کرد: همه این کیک‌ها در مدرسه خریداری نشدند.

 

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها داخل بعضی از کیک‌ها، قرص‌هایی قرار داده شده بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار در فرآیند تولید اتفاق نیفتاده بود چرا تغییر شکل و رنگ نداشته‌اند.

 

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه این قرص‌ها در فرایند تولید، وارد کیک‌ها نشده‌اند، توصیه‌مان به همه مدارس این است که بوفه‌های مدارس منحصرا از مراکز رسمی توزیع‌مواد خوراکی، اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان را خریداری کنند.

 

وی گفت: البته اولیا هم باید این اقلام را کنترل کنند زیرا خوراکی‌هایی که چنین تغییراتی در آن ایجاد شده است، قابل مشاهده بوده و کاملا قابل دسترسی است ضمن اینکه مسؤولان امنیتی در صدد پیدا کردن عوامل این کار هستند.

 

حاجی میرزایی تصریح کرد: مسئولان امنیتی هم درصدد پیدا کردن عوامل این کار هستند.

 

وزیر آموزش پرورش در ادامه درباره وضعیت پرداخت حق التدریس‌ ها نیز اظهار داشت: هدف ما این است که هیچ پرداختی در آموزش و پرورش به تعویق نیفتد. خوشبختانه برای سال قبل تمهیدات لازم انجام شد و امسال هم هماهنگی‌ هایی شد تا در ماه ‌های آینده به سرعت کاستی‌های قبلی را جبران کنیم.

 

حاجی میرزایی: کمبود امکانات مدارس برای پژوهش‌های دانش‌آموزی را قبول دارم

محسن حاجی میرزایی روز  شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی افزود: انگیزه و تلاش خانواده ها  به این موضوع کمک می کند که پژوهش در آموزش و پرورش رونق گیرد. من از خیرانی که برای مدرسه سازی کمک می کنند، به امر پژوهش یاری دعوت می کنم.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنین خیران را به امر تجهیز مدارس دعوت می کنم تا محیط مناسب تری برای دانش آموزان ایجاد شود، اما معتقد هستم همه باید دست به دست هم دهیم تا این کاستی ها به تدریج رفع شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های خاصی برای تجهیز این پژوهش سراها داریم، تصریح کرد: سال گذشته این برنامه اجرا شد. از میان ۷۵۰ منطقه، حدود ۶۵۰ منطقه اکنون پژوهش سرا دارند و به تدریج همه مناطق به پژوهش سرا مجهز خواهند شد. امیداست پژوهش سراها فقط مختص دانش آموزان خاص نباشد و همه دانش آموزان برای پژوهش مجال کافی در اختیار داشته باشند.

 

حاجی میرزایی اظهار داشت: امید است روزی همه دانش آموزان پژوهنده باشند، در دوره ابتدایی پایه اول طرح داستان نویسی و سفرنامه نویسی را داشتیم که دانش آموزان اقبال خوبی به این برنامه داشتند و برگزیدگان این بخش نیز معرفی شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای پایه های بعدی نیز جشنواره جابربن‌حیان برگزار می شود که نمونه ای از جشنواره خوارزمی است و کار علمی دانش آموزان و خلاقیت ها و پژوهش های علمی آنها بررسی و داوری می شود. در این گروه نیز هرساله برگزیدگان معرفی می شوند.

 

حاجی میرزایی ادامه داد: برای دوره متوسطه هم جشنواره خوارزمی در نظر گرفته شده که یافته ها و پژوهش های علمی و تحقیقات دانش آموزان در موضوعات مختلف ارائه و بررسی می شوند و به میزان قابل توجهی ذهن دانش آموزان را به موضوع پزوهش معطوف کرده است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهش یک یادگیری است علاوه بر دانش پژوهیدن، بایستی انگیزه لازم برای پژوهش و موضوع مناسب برای تحقیق را دریافت کنند. دانش آموزان برای اینکه رسالت خود را بهتر انجام دهند، نیازمند این هستند که به پژوهش توجه ویژه داشته باشند.

 

وی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش برای کاربردی شدن ۲۴ طرح برگزیده دانش آموزان سراسر کشور چه برنامه ای دارد، اظهار داشت: این  طرح ها مناسب با موضوعات نقطه آغازی است بر اینکه دانش آموزان طعم شیرین پاسخ گرفتن از پژوهش های خود را دریافت کنند. برگزاری چنین جشنواره ای انگیزه خوبی برای تقویت این فرهنگ در میان دانش آموزان است.

 

حاجی میرزایی ادامه داد: به یقین مطالبی که قابلیت کاربردی داشته باشند، حتما مورد استفاده قرار می گیرند. تاکید بر این است که تحقیقات باید به سمت تحقیقاتی که معطوف به مسایل خاص و مشخص است هدایت شود تا از پاسخ این تحقیقات استفاده شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که دانش آموزان توانمند و پژوهشگر مشکلات جدی خود را کتابخانه، آزمایشگاه و پژوهش سرای مناسب می دانند، چه برنامه ای برای تجهیز این مراکز دارید؟ افزود: مدارس باید از حیث تجهیزات و دسترسی به فناوری نو موقعیت مناسبی داشته باشند و حتی از آزمایشگاه های مناسب برخوردار باشند. تلاش ما این است که به این سمت حرکت کنیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده